Noves aturades dels treballadors i treballadores de Correos de Barcelona

16 de novembre, davant les subdelegacions del Govern

Després de no obtenir resposta per part del Govern, ni dels ministeris, ni de la direcció de Correos, CCOO, juntament amb els sindicats de la unitat d’acció, anuncia la propera parada del procés de mobilització: el 16 de novembre davant la Delegació del Govern a Barcelona.

Aquesta concentració s’emmarca en el calendari de mobilitzacions gradual i creixent amb concentracions autonòmiques durant la primera quinzena de novembre i tres vagues a la fi d’any (30 de novembre, i 21 i 26 de desembre) per exigir finançament per a la prestació del Servei Postal Públic, Pla plurianual d’ocupació i la reconquesta de salari, ocupació i drets, després d’anys d’asfíxia a la plantilla de Correos.

CCOO, sindicat majoritari a Correos, al costat de les organitzacions sindicals amb les quals té el 85% de la representació a l’empresa, durà a terme en la primera quinzena de novembre concentracions en les subdelegacions del Govern de totes les capitals autònomes, en el marc d’un calendari de mobilitzacions que ja ha anunciat d’intensificarà al novembre amb les vagues del 30 de novembre i 21 i 26 de desembre i l’advertiment que continuaran el 2019.

La concentració serà el proper 16 de novembre a la Delegació del Govern a Barcelona (carrer de Mallorca, 278), a les 13 h, dirigida a la plantilla de Correos de Barcelona i a la resta de treballadors i treballadores de Catalunya, i amb aturades de cobertura de tres hores en tots els torns.

CCOO ha destacat que el calendari creixent de mobilització i la seva prolongació el 2019 és una mesura necessària davant les retallades del Govern anterior i la continuïtat en la falta de polítiques postals de l’Executiu actual, que en la seva etapa a l’oposició va mostrar el seu suport a les propostes presentades per les organitzacions sindicals i als treballadors i treballadores amb tres proposicions no de llei en l’anterior legislatura. Per a CCOO, fins que no es passi dels gestos i les paraules als fets, la mobilització en Correos continuarà vigent; són el Govern, els seus ministeris i la pròpia direcció de Correos els que tenen a la seva mà desactivar un dels majors conflictes a l’empresa postal pública dels últims anys.

El sindicat ha indicat que les iniciatives postals han d’arribar al més aviat possible a l’operador postal públic, perquè la situació de dèficit pressupostari de 230 milions d’euros, retallada en el finançament públic de 180 milions d’euros i la completa absència d’un Pla de diversificació, plantegen un panorama molt negre. Tot això, amb una plantilla reduïda en 15.000 llocs fixos en l’última dècada, 2.000 a la província de Barcelona, una creixent precarietat laboral, 35% d’eventualitat i 22% de temps parcials a tot l’Estat, amb la taxa més elevada de tot el sector públic, una regulació laboral sense actualitzar i la retallada, congelació salarial i desregulació de les condicions laborals.

Per aquests motius, CCOO ha instat l’Executiu al fet que no demori les decisions perquè la ciutadania no pot seguir sofrint la deterioració del servei postal públic produït per l’estrangulació pressupostària i la falta de plantilla.

CCOO i la resta d’organitzacions sindicals han plantejat les seves exigències a l’Executiu. Passen perquè a Correos se’l doti d’un pla de prestació que garanteixi el servei públic de qualitat a tota la ciutadania, independentment del seu lloc de residència (i pendent des de fa set anys), un pla de diversificació per a l’obtenció de més ingressos i la irrenunciable actualització de la regulació laboral, que inexorablement ha de recollir un increment salarial, Pla d’ocupació plurianual d’almenys 13.000 llocs fixos per posar fi a la llosa de la precarietat laboral i restituir l’ocupació eliminada (i no convocat en els últims anys), així com fomentar la regulació de les condicions laborals que s’han anat deteriorant amb l’excusa de la crisi i la millora de la qual no acaba d’arribar als gairebé 60.000 treballadors i treballadores de la plantilla.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 d’octubre de 2018

Feu clic per veure les declaracions d’Alberto J. Pérez, secretari provincial de Correos Barcelona per CCOO de Catalunya, Rubén Valdés, delegat d’UGT a Correos, i Rafael Segovia, delegat de CSI-F a Correos, efectuades a la roda de premsa feta a Barcelona el dimecres 24 d’octubre de 2018.