CCOO advertim la patronal del cava que si no desbloqueja la negociació del conveni sectorial hi haurà mobilització

Apostem per la creació d’una mesa sectorial per abordar els nous reptes amb garanties

Després d’un any de tenses reunions, seguim sense avenços significatius en la mesa negociadora del Conveni del sector del cava i vins escumosos de Catalunya. Lluny de buscar punts d’acord, la patronal continua plantejant propostes desproporcionades i inassumibles, sense tenir en compte els acords confederals de l’AENC.

CCOO hem posat sobre la taula una proposta salarial en els termes de l’AENC, que suposi una millora econòmica i garanteixi el poder adquisitiu de les treballadores i treballadors del sector, i també hem plantejat una reducció de 8 hores de la jornada laboral anual. CCOO recordem a la patronal que els temps de crisi afortunadament han passat i que ara és el moment de recuperar el poder adquisitiu i els drets socials dels treballadors i treballadores del sector del cava.

Si en les properes reunions no es desencalla la negociació, CCOO convocarem una assemblea de delegades i delegats del sector per concretar un calendari de mobilitzacions per a la campanya de Nadal.

CCOO defensem un conveni que permeti donar estabilitat al sector per afrontar els reptes que planteja l’escenari actual, on ens trobem amb una entrada important de capital estranger a les principals empreses del sector. Per això apostem per la creació d’una mesa sectorial del cava, amb la participació dels diferents agents socials i econòmics del sector, que serveixi d’observatori i on es puguin plantejar propostes per abordar aquests reptes amb garanties per a l’ocupació i les condicions de treball al sector, i treballar conjuntament perquè es desenvolupin les polítiques necessàries per protegir i impulsar el sector del cava a Catalunya.

Precisament, aquests temes es van tractar en la reunió que van mantenir el passat 5 d’octubre un grup de delegades i delegats del sector amb els secretaris generals de CCOO de Catalunya i estatal, Javier Pacheco i Unai Sordo, aprofitant la seva estada amb motiu de la Festa del Treball Digne.