S’arriba a un acord a Mantenimiento de Infraestructuras Baleares que suposa una millora de les condicions laborals

Amb la consecució de l’acord, queda desconvocada la vaga prevista

El Comitè d’Empresa i la direcció de Mantenimiento de Infraestructuras Baleares han arribat finalment a un acord que suposa una millora important per a la plantilla en matèria de jornada i horaris. Un acord que ha estat possible gràcies a la pressió de la vaga convocada per  aaquest mes i que avui ha estat ratificat pels treballadors i treballadores en assemblea. Amb la consecució de l’acord queda desconvocada la vaga.

CCOO d’Indústria valorem positivament aquest acord, ja que permet posar fi al sistema de productivitat negativa, que fins ara aplicava l’empresa i que penalitzava la plantilla, obligant-los a treballar en caps de setmana sense compensació. L’acord regularitza els horaris del torn de jornada partida i del torn de tarda, cosa que permetrà reduir les càrregues de treball, i estableix que les guàrdies de cap de setmana seran voluntàries. Els treballadors que facin aquestes guàrdies cobraran un plus de 65 € els dissabtes i un de 100 € els diumenges, i si treballen els dos dies tindran, a més, un dia de festa.

Les dues parts es tornaran a reunir el proper 18 d’octubre per acabar de tancar el tema de les dietes, entre altres matèries.

Mantenimiento de Infraestructuras Baleares té una plantilla de 230 treballadors i treballadores i es dedica al manteniment i la instal·lació de fibra òptica per a l’operadora Vodafone.