116.000 aspirants a tota Espanya es presentaran el proper 30 de setembre a l’examen de les oposicions a Correos, pactades per CCOO, per obtenir un dels 2.295 llocs de treball fixos, 431 a Catalunya

El diumenge 30 de setembre, a les 10 del matí, començarà l’examen

CCOO, sindicat majoritari a Correos, valora positivament la convocatòria d’ocupació de 2.295 places després d’anys de congelació de l’oferta d’ocupació pública, ja que és fruit de la mobilització i els Acords aconseguits pel sindicat per recuperar els llocs de treball perduts en els últims anys, i que al costat de la de l’any passat i la prevista pel 2019, suposaran 6.000 llocs fixos.

No obstant això, el sindicat qualifica d’insuficient aquesta oferta d’ocupació per recuperar els més de 15.000 llocs perduts des de 2008 a Correos i demana una oferta d’ocupació plurianual per garantir el Servei Públic Postal a la ciutadania que permeti la recuperació de la plantilla perduda amb ocupació fixa i de qualitat i posar fi a l’elevada precarització que hi ha amb un 35% d’eventualitat, dels quals un 22% són contractes parcials de dies i hores.

El sindicat ha assenyalat que la severa retallada de plantilla és un dels motius per reprendre i intensificar la mobilització aquesta tardor amb un calendari que recollirà concentracions autonòmiques, locals i tres vagues generals a final d’any si l’actual Govern no obre un procés de negociació.

Diumenge que ve 30 de setembre, 116.000 aspirants en tota Espanya intentaran aconseguir un dels 2.295 ocupacions fixes ofertes per treballar a Correos, en la qual serà la segona convocatòria d’ocupació estatal en l’empresa en l’última dècada. L’examen que es realitzarà a Barcelona, on es presentaran tots els aspirants de Catalunya en tres facultats, la principal Física i Química, i donarà començament a les 10 del matí. La crida començarà a les 9 h.

CCOO, sindicat majoritari a Correos, valora positivament aquesta nova oferta d’ocupació pública, fruit de la negociació i la mobilització gràcies a les quals el sindicat va aconseguir incorporar una esmena als pressupostos generals de l’Estat per augmentar la taxa de reposició que ha permès la convocatòria de gairebé 6.000 llocs fixos en el període 2015-2017 (1.606 en 2015, 2.295 en 2016 i 1.869 en 2017), dels quals només s’han incorporat 1.606.

No obstant això, CCOO ha assenyalat que el Govern té un deute d’ocupació fixa amb Correos de 9.000 ocupacions, després de la destrucció de 15.000 llocs de treball de qualitat en l’última dècada i ha criticat durament que l’operador postal s’hagi convertit en l’empresa pública amb major taxa d’eventualitat, amb un 35% i una precarització d’un 22%, amb contractes de dies i hores.

En l’àmbit de Catalunya l’ocupació perduda en els últims deu anys és de 2.760, dels quals s’han convocat 683 entre 2015 i 2016, una xifra clarament escassa per poder prestar un servei postal públic de qualitat. Fidel reflex d’aquest dèficit de plantilla, és la situació diària viscuda als centres de treball amb sobrecàrregues i amb una deterioració notable en la prestació del servei postal públic prestat a la ciutadania.

CCOO ha anunciat i ha advertit d’una tardor postal calenta amb concentracions autonòmiques, locals i tres vagues generals a final d’any, si l’actual Executiu no rectifica l’herència rebuda i obre un procés de negociació que permeti reconquistar el finançament públic retallat mitjançant un pla de prestació que reculli el suficient finançament per prestar un servei postal públic de qualitat, una regulació laboral amb més salari, un pla plurianual d’ocupació d’entre 13.000 i 14.000 llocs fixos per al període 2018-2021 que reculli el deute d’ocupació de 9.000 llocs estructurals dels últims deu anys i incorpori les ofertes necessàries en el període marcat, rescat drets i activi un pla d’empresa per augmentar els ingressos mitjançant la diversificació.

El diumenge 30 de setembre, serem a:
– Lloc: Facultat de Física i Química
– Hora: 9 h