CCOO critica la sanció a un treballador de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) per defensar-se d’una agressió

Per “no haver defugit la violència”

CCOO denuncia que la sanció interposada per la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a un treballador que es va defensar de l’agressió d’un client és totalment injusta i desproporcionada.

Els fets van tenir lloc el passat mes de juny a l’estació de Muntaner, a Barcelona, quan el treballador va observar que un individu estava molestant dues noies menors d’edat. En veure’s observat, l’agressor va atacar per primera vegada i per sorpresa el treballador. Aquest es va defensar seguint els protocols establerts per l’empresa i va contactar amb el centre de comandament per sol·licitar la presència del servei de seguretat d’FGC i dels mossos d’esquadra. Mentre esperava la presència dels cossos de seguretat, el treballador va patir una segona agressió. Acte seguit l’agressor va sortir de les dependències i el treballador, mantenint la distància de seguretat i en contacte telefònic amb els mossos, va facilitar la detenció de l’individu.

A resultes d’aquests fets FGC va obrir un expedient sancionador al treballador, que a més és delegat sindical de CCOO i es trobava fent tasques sindicals en el moment dels fets, i que ha conclòs amb una sanció de 15 dies de treball i sou.

En la resolució, l’empresa reconeix que el treballador va ser agredit però el sanciona per “no haver defugit la violència” i no haver actuat tal com indica el “manual d’autoprotecció”, document elaborat per l’empresa sense negociació amb els representants dels treballadors i treballadores i obert a interpretació d’actuació per part del treballador o treballadora.

CCOO denuncia que amb aquesta sanció FGC nega el dret d’autodefensa dels seus treballadors i treballadores, fet molt greu davant l’augment d’agressions que darrerament està patint la seva plantilla, comú amb altres operadors de transport ferroviari, i que la deixa en total indefensió.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 1 d’agost de 2018