CCOO signa el Conveni de comerç del metall de Barcelona (2018-2019)

La firma de l’acord va ser ratificada en assemblea per l’afiliació i la representativitat el passat 20 de juliol

El divendres dia 20 de juliol del 2018 es va fer una reunió de la comissió negociadora del Conveni del comerç del metall de Barcelona per a la signatura del nou conveni col·lectiu, després que el principi d’acord va ser ratificat per part de l’afiliació i la representativitat de CCOO que va participar en assemblea. CCOO valora que aquest conveni permet guanyar poder adquisitiu després de massa anys de contenció salarial, i, a més, hi ha avenços en matèria d’igualtat i de conciliació de la vida laboral i personal.

El contingut d’aquest conveni és el següent:
– Vigència: 2 anys (2018-2019).
– Increment salarial: 2,5% sobre tots els conceptes per a cada un dels anys.
– Beca escolar: passa de 27 a 40 euros.
– Visites mèdiques: també es podran utilitzar, a partir d’ara, per acompanyar fills i filles al metge.
– Es recull una redacció sobre contractació de persones amb discapacitat (obligatorietat de contractar-ne un 2% a empreses de més de 50 treballadors/es).
– Es recull un nou article sobre prevenció de situacions d’assetjament i protocol d’actuació en l’entorn laboral.
– S’incorpora un nou text en matèria d’igualtat.
– Es modifica el llenguatge i se substitueix el terme genèric treballador per personal o persones treballadores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de juliol de 2018