Reunió entre CCOO i el Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona

Avui divendres, 13 de juliol

Avui divendres, 13 de juliol, una delegació de CCOO de Catalunya composta per Javier Pacheco, secretari general; Toni Mora, secretari de Política Territorial, Acció Social, Barcelonès i Migracions, i Aurora Huerga, secretària general de la Federació de Construcció i Serveis, ha mantingut una reunió per tractar de la situació socioeconòmica de la ciutat amb Alfred Bosch i altres representants del Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona.

CCOO ha notificat a la representació d’ERC a la ciutat el nostre neguit per la situació de l’habitatge a la ciutat, la dificultat per l’accés i la realitat de l’exclusió residencial i l’expulsió veïnal produïda per l’especulació dels preus. Opinem que la mesura aprovada per la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament que prescriu l’obligació de destinar un 30% d’habitatge assequible a les noves promocions i la declaració de tot el municipi com a àrea amb dret de tanteig i retracte va en bona línia, mesures a les quals ERC també ha donat suport.

Es necessita, així mateix, desenvolupar polítiques públiques d’impuls a la rehabilitació, eficiència energètica, i a millorar les condicions d’habitabilitat de les persones en situació de vulnerabilitat i precarietat social.

Per a CCOO, l’habitatge ha de ser considerat un dret fonamental de ciutadania i en aquests moments representa un greu problema per la ciutadania barcelonina que pateix encara els efectes de la crisi social i econòmica i que es veu desplaçada per processos com l’anomenada gentrificació.

Les mesures que s’anuncien les diferents administracions respecte de canvis legislatius sobre la normativa de lloguer han de tenir concrecions pràctiques en breu, considerant temes com la regulació dels preus del lloguer, l’ampliació del temps mínim de durada dels contractes i l’augment del parc públic d’habitatges.

Hem aprofitat l’avinentesa per refermar la nostra posició a favor de la interconnexió dels tramvies, element d’impacte positiu per la mobilitat ciutadana de tota la conurbació metropolitana.

En línia amb això, CCOO reitera la necessitat d’ampliar espais de governança metropolitana on actors socials com el sindicat exigim participar-hi des del primer moment. Aspectes com els drets a l’habitatge digne i a la mobilitat són vitals per al desenvolupament socioeconòmic i la millora de les condicions de vida de la ciutadania.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de juliol de 2018