Ruptura de les negociacions del Conveni de marroquineria de Catalunya

L’actitud de la patronal ens aboca al conflicte i a la mobilització del sector

Aquest matí s’han trencat les negociacions del Conveni de marroquineria de Catalunya, després de la darrera proposta de la patronal en matèria salarial i de jornada, que es reitera ens uns plantejaments del tot inadmissibles que bloquegen la negociació.

CCOO lamentem la manca de voluntat de la patronal per avançar en les negociacions, amb una proposta d’augment de la jornada laboral en 60 hores més per any i uns increments salarials molt per sota de la proposta de l’AENC i sense clàusula de garantia salarial. CCOO denunciem que no és assumible que empreses que estan sota la cobertura d’aquest conveni, com són Louis Vuitton, Loewe, Tous o Christian Dior, amb gran beneficis que s’incrementen cada any, pretenguin continuar precaritzant i empitjorant les condicions laborals de les treballadores i treballadors del sector.

L’actitud de la patronal ens aboca irremeiablement al conflicte. En aquest escenari, la pròxima setmana convocarem la nostra representació sindical i les treballadores i treballadors del sector a una assemblea per explicar-los la situació de ruptura de les negociacions i preparar un calendari de mobilitzacions al sector per exigir a la patronal un canvi en els seus plantejaments que permeti desbloquejar la situació i avançar cap a la consecució d’un conveni digne.