S’arriba a un principi d’acord sobre el conveni del metall de Barcelona

Es garanteix la recuperació del poder adquisitiu i inclou avenços en matèria d’igualtat i jornada

CCOO d’Indústria de Catalunya valorem positivament el principi d’acord sobre el Conveni de la indústria siderometal·lúrgica de la província Barcelona, assolit ahir al vespre per la patronal UPM i els sindicats CCOO i UGT, ja que recull els principals objectius que ens havíem marcat en aquesta negociació i que seran una referència per a d’altres sectors, més enllà de l’abast del mateix conveni.

L’acord arriba després de vuit reunions de negociació i d’haver mantingut el sector en tensió sostinguda, la qual cosa ens ha permès trencar la dinàmica de paralització de les negociacions de la patronal i fiançar les nostres propostes de recuperació i repartiment de la riquesa que generem les persones treballadores, ampliació de drets i desenvolupament de mesures d’igualtat, entre altres.

El preacord assolit preveu una vigència de 2 anys (2018-2019) i estableix uns increments salarials d’un 2,6% per al primer any i un 2,5% per al segon. A més, inclou una clàusula de revisió salarial a la finalització de la vigència, basada en l’evolució de l’IPC, amb la qual cosa es garanteix el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector. Aquests increments permeten que els beneficis empresarials reverteixin també en les persones que els generen.

També s’han assolit millores en matèria de jornada laboral i permisos retribuïts, i un avenç importat en temes d’igualtat per implementar les mesures en aquesta matèria, com ara, la reducció del nombre mínim necessari de persones en plantilla per tenir l’obligació d’elaborar plans d’igualtat, el reconeixement igualitari del col·lectiu LGTBI i l’establiment de protocols d’assetjament sexual i moral.

Es tracta d’un acord important que en els propers dies sotmetrem a la representació sindical i afiliació del sector perquè la valorin. Un acord que hem assolit gràcies a posar el sindicat a l’ofensiva en matèria de negociació col·lectiva, perquè era el moment de recuperar drets i salaris, i amb la nostra força aconseguir superar la intransigència patronal i cristal·litzar les nostres propostes.

Acta del principi d’acord