Més de 4.000 afiliats i afiliades participen en l’enquesta de CCOO de Catalunya sobre els continguts del preacord de negociació col·lectiva (AENC) i de l’Acord interprofessional de Catalunya (AIC)

La delegació de CCOO de Catalunya donarà avui el seu suport al preacord de l’AENC, en la reunió del Consejo Confederal de CCOO, que se celebra a Madrid

Aquest matí la delegació de CCOO de Catalunya, encapçalada pel secretari general, Javier Pacheco, assisteix a Madrid a la reunió del Consejo Confederal de CCOO d’Espanya, on el punt central serà la ratificació del preacord al que es va arribar el passat dilluns en l’Acord estatal de negociació col·lectiva (AENC). CCOO de Catalunya donarà el seu suport a aquest preacord seguint allò que va aprovar el Consell Nacional de CCOO de Catalunya el passat 21 de juny i que ara ha estat ratificat també pels resultats de l’enquesta a l’afiliació.

Precisament, a les zero hores d’aquesta passada nit s’ha tancat l’enquesta enviada per CCOO de Catalunya a la seva afiliació el passat 22 de juny amb l’objectiu que els afiliats i afiliades del sindicat valoressin els principals eixos de la negociació de l’Acord estatal de negociació col·lectiva (AENC) i l’Acord interprofessional de Catalunya (AIC).

A l’enquesta, hi han participat 4.088 persones afiliades al sindicat, de les quals 2.436 han estat homes i 1.652 han estat dones.

L’enquesta es componia de quatre punts que els afiliats i afiliades de CCOO de Catalunya havien de valorar. El primer punt es referia a l’Acord de negociació col·lectiva (AENC), i més concretament als increments salarials en els convenis col·lectius. L’AENC ja compta amb un preacord des del passat dilluns. Aquest apartat de l’enquesta ha rebut un suport molt ampli amb un 38,98% de respostes “molt d’acord” i un 41,41% “més aviat d’acord”.

El segon punt també estava dedicat a l’AENC, i més concretament a les altres matèries que es proposa portar al diàleg social amb el Govern de l’Estat. En aquest cas, també el 38, 98% estan “molt d’acord” i el 41,41% “més aviat d’acord”.

El tercer aspecte consultat era l’Acord interprofessional de Catalunya que encara es troba en procés de negociació. En aquest cas la proposta ha recollit un 55,82% de participants en l’enquesta que estan “molt d’acord” i un 32,57% que estan “més aviat d’acord”.

Finalment, el quart punt estava dedicat al sector públic, amb un marc de negociació específic amb les diferents administracions: estatal, autonòmica i local. En aquest cas la valoració dels participants en l’enquesta ha rebut un 50,57% de posicionament “molt d’acord” i un 28,66% “més aviat d’acord”.

Com podem comprovar, si sumem les respostes  positives de les propostes de l’enquesta (“molt d’acord” i “més aviat d’acord”) comprovem que al voltant d’un 80% dels enquestats mostren el seu suport als continguts proposats a l’AENC, l’AIC i al sector públic.

Cal destacar que mig miler de persones que han participat en l’enquesta han aportat comentaris i suggeriments que seran atesos en els àmbits del sindicat que correspongui en funció de cada tema. El sindicat no pot respondre directament a aquestes aportacions, ja que l’enquesta era anònima.

Resultats de l’enquesta

Número de respostes a l'enquesta per gènere

Acord de Negociació Col·lectiva (AENC), salaris

Resultats de l'enquesta sobre altres matèries de l'AENC