Full informatiu per a delegats i delegades de prevenció inclòs en la convocatòria d’accions transversals AT2017-0085
Per millorar les condicions de treball a les empreses, abans de fer l’avaluació de riscos, cal actuar sobre totes les situacions de risc que són evitables i eliminar-les. A continuació, l’empresari està obligat a realitzar l’avaluació dels riscos laborals a les empreses sobre tots aquells riscos que no s’han pogut evitar. Amb aquest principi s’inicia el manual, tot desenvolupant, posteriorment, quins mètodes d’avaluació es poden utilitzar per a cadascun dels riscos identificats. Un manual que desenvolupa, de manera integrada i multidisciplinària, com abordar l’avaluació del conjunt dels riscos, és a dir, els relacionats amb la seguretat, la higiene, l’ergonomia i l’organització del treball (o riscos psicosocials).
L’objectiu d’aquest full sindical és assenyalar el contingut del manual, així com les oportunitats que aporta per a la participació dels delegats i delegades de prevenció en l’avaluació de riscos.
Aquesta fitxa s’emmarca en el projecte de la Fundación Estatal para la Prevención de Riesgos Laborales, FSP, en la convocatòria d’accions transversals AT2017-0085.
Finançat per: