Ajornem la vaga prevista al Grupo Jorge després d’aconseguir que la direcció es comprometi a passar tots els treballadors de cooperativa al règim general i a aplicar-los el conveni del sector

Les pressions sindicals i la vaga convocada per a la setmana vinent han obligat l’empresa a reconsiderar el seu posicionament

Després de la reunió de mediació mantinguda ahir a la tarda, UGT, CCOO i els representants del comitè ad hoc han decidit ajornar la vaga prevista a partir de dilluns al Grupo Jorge per iniciar les negociacions amb la direcció de l’empresa per a la resolució del conflicte i que es doni compliment als compromisos assumits per l’empresa amb les garanties necessàries per als treballadors i treballadores.

En la reunió d’ahir, realitzada amb la mediació del Departament de Treball, la part social va arrencar a la direcció el compromís de:

1. Donar oportunitats laborals a aquelles persones que han deixat de prestar els seus serveis a les cooperatives proveïdores del Grupo Jorge en el context del conflicte.

2. L’empresa es compromet a aportar un pla concret de les mesures de flexibilitat que considera necessàries per tal d’assolir un acord a la propera reunió.

3. L’empresa es compromet a garantir estabilitat en l’ocupació i a romandre a Catalunya si pot executar el seu pla d’inversions.

4. L’empresa es compromet a la laboralització de les persones treballadores i n’acorda un encaix en el conveni col·lectiu del sector.

5. L’empresa garantirà els drets com a representants sindicals als treballadors de la comissió ad hoc.