Acció Jove – Joves de CCOO presenta la reedició de la guia “Aprenents, becaris i treball precari”

8 de maig, Dia Internacional del Becari

Des d’Acció Jove – Joves de CCOO de Catalunya s’ha realitzat una segona edició de la guia “Aprenents, becaris i treball precari”, davant la proximitat del 8 de maig, Dia Internacional del Becari.

Aquesta guia pretén ser una eina útil per al jovent i la representació sindical de CCOO. En el context actual és fa palès que l’entrada al mercat laboral per part del jovent ve condicionada per l’existència de diferents contractes de pràctiques i/o convenis de col·laboració. Aquest ampli ventall de tipologies contractuals, així com de convenis en pràctiques fa que no existeixi una informació clara i accessible al respecte i dificulta la tasca dels i les sindicalistes, a l’hora d’establir els criteris de la negociació col·lectiva dins les empreses. Per altra banda, els i les joves també necessiten d’un referent per a cobrir aquesta manca d’informació i ser conscients dels drets i deures que comporten les diferents relacions laborals o relacions no laborals.

A Catalunya, la taxa d’atur juvenil és del 21%, dada que s’intenta revertir amb un abús d’aquest tipus de contractes precaris o beques, fet que tan sols impulsa que els joves siguin la cara més visible de la precarietat.

Com a resultat d’aquesta precarització, trobem que els i les joves encapçalen les taxes de temporalitat (84,1%) i de parcialitat involuntària (47,7%), més elevades respecte el conjunt de la societat. Dit això, no sorprèn que el 82,2% del jovent ocupat treballi en el sector serveis, el de més baixa qualificació i amb les condicions més precàries.

Per tot això, des d’Acció Jove – Joves de CCOO de Catalunya demanem avançar cap a un mercat de feina digne i de qualitat: la conversió de les pràctiques extracurriculars en contractes laborals, un major control davant les males praxis respecte l’abús de les diferents tipologies contractuals i l’equiparació com a treballadors i treballadores quant a drets i deures.

Trobareu la guia “Aprenents, becaris i treball precari” a internet:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de maig de 2018