No s'actua a les instal·lacions i suposa la perpetuació dels riscos laborals

Els treballadors/es del Parc Esportiu Municipal (PEM) Guiera denuncien la indefinició de l'Ajuntament de Cerdanyola

Els treballadors i treballadores d’EBONE, empresa privada que gestiona l’equipament públic del Parc Esportiu Municipal (PEM) Guiera a Cerdanyola del Vallès, tornen a manifestar la seva preocupació i el seu malestar davant la manca d’iniciativa de l’Ajuntament.

Des de fa temps la representació legal dels treballadors/es ha denunciat el mal estat de les instal·lacions. La prevenció de riscos laborals en aquesta instal·lació és compartida. D’una banda EBONE té una part de les responsabilitats i de l’altra, l’Ajuntament, en tant que propietari de la instal·lació, té una altra part. La normativa en matèria de prevenció de riscos estableix la coordinació de les diferents activitats empresarials que conviuen en mateix centre de treball.

La representació legal dels treballadors/es ha denunciat les següents deficiències en les instal·lacions:
-goteres en diferents sales,
-insuficiències d’ordre i neteja,
-deficients condicions ambientals (temperatura i humitat) especialment en la zona de piscines i les sales d’activitats dirigides.

Des de CCOO s’ha sol·licitat de forma reiterada la coordinació i la intervenció en aquests temes. Sabent que hi ha previstes obres de millora, no s’aclareixen ni quines millores es volen fer ni quan es faran. Mentrestant els treballadors/es i els usuaris pateixen els efectes d’aquestes greus mancances.

La indefinició de l’Ajuntament en la concreció de les obres genera també altres problemes laborals. A data d’avui no es pot elaborar ni el calendari laboral ni el calendari de vacances dels treballadors/es perquè tot resta pendent que es determini quan s’iniciaran les obres. La indefinició provoca per tant que s’incompleixi el conveni col·lectiu d’aplicació i que els treballadors no puguin planificar el seus períodes de descans. Cal remarcar que aquestes obres semblen afectar només a l’empresa dels monitors, ja que la resta poden gaudir de les vacances quan els treballadors desitgin.

Ja en el mes de desembre vàrem reclamar celeritat en la solució dels problemes de la instal·lació i vàrem avisar que la inoperància podia generar malestar en la plantilla en afectar directament les relacions laborals i les condicions laborals.

A data d’avui encara hi ha diferencies en matèria de sous. S’han fet peticions per intentar solucionar aquestes discriminacions que afecten a escassos treballadors (fet que encara fa més sagnant la injustícia) ja que tant el Plec de condicions i la voluntat política hauria de ser prou rellevant com per solucionar aquesta situació que dura ja més de 5 anys.

A més, recentment hem tornat a tenir un problema amb la piscina. Ja són diversos casos que ens alerten sobre l’estat de la piscina: s’ha hagut de tancar diversos dies durant el darrer any. CCOO vàrem notificar la nostra preocupació a la darrera reunió i se’ns va assegurar que tot era correcte, però el passat dia 9 d’abril, el centre va haver de tancar la piscina gran per problemes, després d’oferir un curs de natació a nens, amb la negativa del coordinador. Des de CCOO hem demanat una investigació al respecte i que s’arreglin diversos aspectes més, vinculats a l’àrea aquàtica.

Un altre aspecte que hem sol·licitat, de forma reiterada, són les titulacions específiques per desenvolupar totes les activitats a la instal·lació. Recordem que estem a les portes de l’estiu i ens consta que l’Ajuntament i Ebone tenen la intenció de dur a terme el campus esportiu. Creiem que aquest aspecte ha de ser clau en general, però al campus específicament.

Ens agradaria poder treballar en un àmbit d’igualtat, poder gaudir de pàrquings privats dins de la instal·lació municipal com ja fan part dels membres de l’empresa. La compra de roba adequada i micros personalitzats són altres compromisos assolits per part de l’empresa i l’Ajuntament i després de més d’un mes, no hem tornat a saber res.

Finalment. Des d’agost de 2017 EBONE està prestant serveis en pròrroga de la concessió. L’Ajuntament ha manifestat que té a punt el plec de condicions per a la nova concessió, però inexplicablement no tira endavant. Alhora se’ns va prometre que es donaria participació als treballadors i treballadores del centre per tal que el Plec inclogués les millores laborals que s’han estat reclamant de forma continuada des de fa més d’un any. L’Ajuntament ha promès que es tindrien en compte aquestes reclamacions però anuncia un Plec del qual ni tan sols s’ha informat als treballadors/es, i tot i que ens consta que ara comencen a treballar-hi, seguim sense poder participar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 d’abril de 2018