La Federació d’Educació de CCOO valora positivament l’oferta inicial de places docent públiques i ho considera un èxit de la lluita sindical

Fruit dels acords signats pel sindicat

La Federació d’Educació de CCOO entén que l’oferta de prop de 16.000 places que el Departament d’Ensenyament ha fet públic que convocarà fins a l’any 2023 és un pas més que farà possible l’estabilitat de les plantilles, permetrà al personal interí que ha patit la inseguretat laboral tots aquests anys accedir a la funció pública en les millors condicions i serà fonamental per assegurar un bon servei públic que permeti plantilles estables amb continuïtat, el que garanteix la qualitat educativa.

CCOO recorda que aquesta proposta arriba després de l’acord del 29 de març a escala estatal i a l’Acord que CCOO i UGT vam signar al 16 de juny del 2017 (http://publica.ccoo.cat/2017/06/acords-la-mesa-general-de-la-funcio.html) a la Mesa General de la Funció Pública de Catalunya, acord que va ser possible gràcies a la capacitat de proposta i mobilització del sindicalisme de classe i confederal i només amb el suport dels treballadors i treballadores podrem garantir el seu compliment.

Aquests acords han d’aconseguir durant els propers cinc anys assolir l’objectiu de reduir la taxa d’interinitat al 8%, tal com es va acordar en l’acord del 29 de març d’àmbit estatal.

La Federació d’Educació de CCOO vol remarcar, però, que continuarà insistint perquè la convocatòria inclogui el màxim reconeixement a l’experiència docent que permet la llei i es compleixin els terminis previstos.

La proposta que s’ha començat a negociar, i que encara no està tancada, preveu un calendari plurianual de convocatòries àmplies que alternin els diferents cossos fins al curs 2022-2023. Aquesta alternança donarà la possibilitat que cada persona es pugui presentar un mínim de dos cops.

La proposta comportaria un total de 15.600 places dels procés d’estabilització, més la taxa de reposició prevista (jubilacions), aproximadament unes 23.000 places, el que suposaria entre 4.000 i 5.000 places cada any.

Per últim, CCOO insisteix que al mes de febrer continuaran les negociacions amb el departament per anar concretant la proposta inicial. CCOO seguirà exigint el compliment de l’acord que van signar i portaran propostes concretes a la negociació, com la demanda d’un pla d’estabilitat als majors de 55 anys paral·lel a tot aquest procés.

Barcelona, 8 de febrer de 2018