CCOO recorda el compromís de la Generalitat de pagar als seus treballadors i treballadores el 20,32% pendent de la paga extra de l’any 2012 durant el primer trimestre del 2018

CCOO ha recordat a l’Administració de la Generalitat el compromís adquirit de retornar als seus treballadors i treballadores el 20,32% que resta pendent de la paga de l’any 2012, que els ha anat retornant amb comptagotes des del darrer trimestre del 2016.

Aquest compromís, acordat a la Mesa General l’any 2016, està recollit a la mateixa web de la Generalitat (http://web.gencat.cat/ca/actualitat/detall/Retorn-de-la-paga-extra-de-2012).

El darrer termini d’aquesta devolució ha de ser abonat durant el primer trimestre d’aquest any, i és per això que CCOO ha volgut fer el recordatori que cal iniciar els tràmits oportuns per complir amb el compromís.

Resta pendent la devolució de les pagues extres del 2013 i 2014 (la catalana és l’única administració pública de l’Estat en aquesta situació) i d’altres drets arrabassats des del 2012.

Per a CCOO no n’hi ha prou amb recuperar tot el que han pres als empleats públics, que és molt. A més, es vol recuperar el dret a la negociació col·lectiva per al personal de la Generalitat. En aquest sentit, el passat mes de desembre el sindicat va denunciar tant el Conveni col·lectiu per al personal laboral com l’Acord de condicions de treball del personal funcionari de la Generalitat.

Ara cal posar en marxa aquestes negociacions per avançar en la recuperació i la millora de les condicions de treball dels empleats públics. CCOO espera que totes les parts implicades comparteixin amb el nostre sindicat la necessitat d’aquesta millora.

La necessària millora dels serveis públics passa, entre d’altres qüestions, per la millora de les condicions de treball dels empleats i les empleades públiques.