CCOO guanya una sentència que declara la nul·litat de l’acomiadament d’un treballador del Parc del Foix per vulneració de drets fonamentals

Demanda per acomiadament nul al Jutjat Social 31 de Barcelona

CCOO va denunciar la nul·litat de l’acomiadament d’un treballador de Parcs Naturals (Consorci del Parc del Foix – Diputació de Barcelona), el qual, després d’anys treballats a la Diputació de Barcelona en la categoria de guarda forestal, va guanyar una plaça al Parc del Foix (on també havia treballat) i va ser acomiadat amb l’excusa de no superar el període de prova.

Ara, la sentència del Jutjat Social 31 de Barcelona estableix que, per més que el Consorci tingui personalitat jurídica diferenciada de la Diputació de Barcelona, no existeix entre aquest i la Diputació a la qual pertany una desvinculació rellevant als efectes de l’acomiadament, i considera “que no es pot pretendre que l’activitat reivindicativa de l’actor com treballador en un dels parcs gestionats directament per la Diputació no sigui considerada com un indici de vulneració de la garantia d’indemnitat en relació amb el cessament com a treballador en un altre parc natural per més que per raons administratives aquest sigui gestionat per un consorci”.

Sense entrar a examinar l’adequació a dret del període de prova, l’extinció basada en la seva superació és lliure per a l’empresari però amb un límit: que no estranyi vulneració de drets fonamentals. Per al jutjat queda clar que no s’han acreditat “causes tècniques i organitzatives” i que ha estat l’activitat reivindicativa del treballador (assessorat en diverses ocasions com a afiliat per a la Secció Sindical de CCOO a la Diputació de Barcelona) en la seva contractació aquest atemptat als drets fonamentals dona pas a la nul·litat de l’acomiadament per vulneració de la garantia de la indemnitat.

La sentència declara la existència de vulneració de drets fonamentals en la conducta del Consorci del Parc del Foix, consistent a comunicar al treballador el seu cessament per no superar el període de prova, i el condemna a la readmissió del treballador en el mateix lloc de treball que ocupava i al pagament dels salaris deixats de percebre des de l’acomiadament.

Aquesta sentència representa una victòria en la reivindicació dels drets del treballadors i treballadores de la Diputació de Barcelona i del Consorci de Parcs que aquesta gestiona, que ha dut a terme el Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de desembre de 2017