Els treballadors i treballadores del PEM Guiera de Cerdanyola denuncien les males condicions de treball, els problemes continuats amb l’empresa adjudicatària del monitoratge esportiu i la incertesa davant del futur de la instal·lació

A continuació, procedim a denunciar públicament la situació que viuen els treballadors de Ebone-Parc Esportiu Municipal Guiera, de Cerdanyola.

Problema amb el pagament de les nòmines.

De forma constant i reiterada, Ebone amb el consentiment i la inoperància de l’Ajuntament de Cerdanyola, permet que es vulneri mes rere mes el termini màxim de pagament de les nòmines establert al conveni col·lectiu. Certs treballadors han patit retards reiterats en fins a 13 mesos dels 16 mesos de relació que es porten amb l’empresa.

Destaquem que aquest mes, a dia 12 de desembre estem pendents de cobrar la nòmina que pertoca del mes de novembre. Aquests endarreriments reiterats generen greus problemes als treballadors que a primers de mes han de fer front a diferents pagaments.

Ebone i la seva Directora a Catalunya, la senyora Sandra Chaves, no ha vist oportú avisar als treballadors/es del problema amb la nomina d’aquest mes, i no ha fet res per comunicar-se ni amb els treballadores ni amb el seu representant, tot i haver intentat comunicar amb ella.

Aquesta és la mateixa empresa que es nega a entregar la documentació que es va sol·licitar fa més d’un any: contractes, avaluació de riscos i pla de prevenció de riscos Laborals, no es fan revisions mediques obligatòries… Informació que les empreses han de proporcionar al representant dels treballadors/es.

Tampoc disposem de la roba adequada per portar a terme la nostra feina.

Problema amb manca de calendari laboral i oferta de classes a la graella.

Ens trobem a mitjans de desembre i tant el conveni, com la costum, marquen que hem de tenir coneixement del calendari laboral i l’aprovació de les vacances pel proper any 2018. Desconeixem si es per un tema de manca de voluntat de l’empresa o bé incapacitat de la actual Directora Técnica i del coordinador Tècnic, però el cert es que no se’ns ha comunicat quin serà el nostre calendari anual.

La descoordinació en la organització del treball afecta a les activitats que ofereix el centre.

Hi ha companys als quals se’ls hi comuniquen les vacances d’un divendres per un dilluns, cosa que és il·legal, ja que per llei s’han de comunicar amb un mínim de dos mesos.

Informar que molts treballadors estem en desacord amb les formes com es va efectuar l’últim procés de selecció a l’empresa, ja que va durar menys de 24 hores i tan sols hi va optar un treballador. No tots els treballadors/es van ser avisats, ni va haver-hi comunicació amb temps prudencial, ni es van especificar les condicions de l’oferta.

Treballem sense haver signat els horaris actuals, i des de setembre. L’empresa no vol fer novacions contractuals. Ens ofereix alternatives com multiplicar per 4,3 les hores extres de més o de menys fetes en aquest període. El resultat es que els treballadors desconeixem els nostres horaris, cosa que porta a situacions absurdes com que dos treballadors es presentin un diumenge a les 8:00 hores a treballar al mateix lloc de treball, i no és l’únic cas…

Personal laboral sense titulació.

Durant els últims mesos, hi ha treballadors que es veuen obligats a ocupar llocs de treball pels quals no estan formats. Podem destacar les àrees de fitness, i de piscina. Amb la inseguretat que això genera per tots, treballadors i abonats.

Manca de comunicació per part de la Direcció i la coordinació del PEM Guiera.

Els treballadors d’Ebone al PEM Guiera hem reclamat una reunió de presentació de temporada per aclarir dubtes i aclarir els horaris de direcció i coordinació pels casos urgents i encara, a data d’avui, segueix per convocar-se. Estem segurs que no arribarà fins al gener, amb sort…quan la temporada es va iniciar al setembre.

Incertesa pel futur

Per últim, però no menys greu, volem saber quina empresa s’encarregarà dels monitors a data 1 de gener. L’última noticia que tenim és que Ebone, hi serà fins al 31 de desembre. La marxa de l’antic Director Tècnic, l’acomiadament ferotge de l’antiga Coordinadora Técnica, la manca de pagament de les nòmines i tots els successos esdevinguts als darrers mesos generen als treballadors i per relació, als abonats, una situació d’incertesa que no ajuden a garantir el servei.

D’igual manera no sabem quin és el posicionament de l’Ajuntament. Crèiem que existia un acord molt ampli en favor d’una nova concessió que conjugués l’estabilitat i la qualitat dels llocs de treball però recordem que Ebone va finalitzar el contracte amb l’ajuntament el passat mes d’agost i des de llavors es manté en prorroga forçosa. Fins quan? Què vol fer l’Ajuntament amb el PEM Guiera? Estem igual que fa 12 mesos… amb moltes preguntes i cap resposta de l’administració.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de desembre de 2017