CCOO rebutgem l’acomiadament objectiu d’un treballador de Nylstar i exigim a l’empresa que no es faci efectiu

CCOO d’Indústria rebutgem l’acomiadament objectiu individual que afecta un treballador de Nylstar (Blanes) i exigim a la direcció de l’empresa que no el faci efectiu. La setmana passada l’empresa va comunicar al treballador afectat el seu acomiadament, que es faria efectiu el proper 12 de desembre.

CCOO denunciem que Nylstar ha actuat de mala fe i està incomplint amb l’anunci que va fer al comitè d’empresa el passat mes d’octubre, quan els va informar que procediria a pactar l’acomiadament de fins a un màxim de 15 treballadors i que no realitzaria cap acomiadament que no fos voluntari. Per tant, CCOO no entenem que ara s’hagi produït aquest acomiadament no pactat i que, a més, no se li vulgui abonar la indemnització mínima legal, ni la compensació del 60% de la prestació d’atur consumida, pactada en l’ERO temporal de 2015.

CCOO estem en contra de qualsevol tipus d’acomiadament no pactat, especialment si deixa en situació de vulnerabilitat els treballadors i treballadores amb edats més avançades, com és el cas, ja que tenen més dificultats per a la reinserció laboral.

Per tot això, CCOO assessorarem sindicalment i jurídicament a aquest treballador per tal d’aconseguir la nul·litat de l’acomiadament.