Parelles lingüístiques amb segell CCOO

El V×L ha propiciat experiències satisfactòries per a moltes persones, tant aprenentes —que han adquirit desimboltura en català i, també, l’hàbit de parlar la llengua— com voluntàries —que han rebut la recompensa de veure com la seva dedicació ajudava altres persones en l’aprenentatge del català. A CCOO vam recollir una d’aquestes experiències, la de l’Ana i la Carmen, en el Lluita Digital número 276 (pàgina 7). Llegiu-la aquí.

CCOO de Catalunya fa anys que està adherida al Voluntariat per la llengua (V×L), per mitjà del seu Servei Lingüístic, i en col·laboració estreta amb el CFA Manuel Sacristán. El V×L és un programa de la Generalitat de Catalunya que consisteix a formar una parella lingüística (o un grup de conversa) entre una persona que sap català, però no el parla de manera fluida (aprenent/a), i una persona que sí que el parla habitualment (voluntari/ària). Tan sols cal trobar un forat a l’agenda d’1 hora a la setmana per xerrar amb la parella lingüística fins a arribar a un mínim de 10 trobades i a un màxim de 30.

Si us interessa el programa, només cal que aviseu el Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya que hi voleu participar enviant un correu electrònic amb el vostre nom i cognoms, telèfon i edat a [email protected] o trucant a l’extensió 93 481 29 20. El Servei Lingüístic s’encarrega de trobar un aprenent/a o un voluntari/ària per a vosaltres, de fer el seguiment de la parella i de repartir material promocional del programa així com el carnet V×L, que permet obtenir descomptes en diversos equipaments culturals i establiments de tot Catalunya.