CCOO organitza a Cornellà una jornada de treball per concretar mesures del Pacte Nacional per a la Indústria

Demà dijous, 23 de novembre, a les 9.30 hores

Amb la voluntat de desenvolupar i treballar el Pacte Nacional per a la Indústria (PNI) al Baix Llobregat, des de CCOO hem convocat una jornada demà dijous, 23 de novembre, a les 9.30 hores, al local del sindicat a Cornellà de Llobregat (Carretera d’Esplugues, 68, sala d’actes).

Amb el títol “La Indústria 4.0 i el Pacte Nacional per a la Indústria al Baix Llobregat”, aquesta jornada ha de servir per establir un espai amb l’actiu sindical del nostre territori per reflexionar sobre els reptes de la indústria 4.0 i concretar mesures del Pacte Nacional per a la Indústria d’aplicació directa al Baix Llobregat.

CCOO ens felicitem que el Pacte + Indústria -format pels sindicats, patronals i universitats- que va néixer el 2013 per defensar un nou model productiu basat en l’articulació de polítiques industrials i econòmiques que generessin ocupació i estructura productiva de qualitat, hagi esdevingut finalment en un Pacte Nacional per a la Indústria.

Del conjunt de 1.844 milions d’euros que fins l’any 2020, inversió per posar en marxa les 116 mesures que consten al PNI, les CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf pensem que obre una gran oportunitat per traduir en projectes i inversions concretes i viables algunes de les propostes i moltes idees que tenim per aportar a les nostres comarques en matèria de:
– Creació d’ocupació industrial i de qualitat.
– Dimensionar les pimes per fer-les més competitives perquè actuïn com a tractores de l’economia.
– Indústria 4.0 i digitalització.
– Formes estables de governança i gestió dels polígons industrials amb participació d’agents municipals, econòmics i socials.
– Capacitació de persones treballadores, a través de formació de qualitat i qualificació professional adaptada a necessitats concretes.
– Infraestructures que permetin augmentar la productivitat industrial vertebrades territorialment afavoridores d’inversions.
– Millorar l’eficiència i l’estalvi per reduir costos energètics de la industrials.
– L’aposta per una economia verda i circular, que estalviï recursos, transformi el model energètic i de mobilitat i impulsi nous sectors d’activitat productiva, innovadors i competitius.

Tríptic: http://www.ccoo.cat/pdf_documents/bllapag/CCOO%20jornada%20Ind%C3%BAstria4.0%20i%20PNI%20Baix%20Llobregat%2023%20nov%202017.pdf

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de novembre de 2017