CCOO insta el Departament d’Ensenyament a impulsar una oferta d’oposicions a l’FP per combatre els nivells d’interinat

Unes 100 places de professorat de formació professional queden sense cobrir des de l’inici de curs

La Federació d’Educació de CCOO demana un pla de xoc mitjançant una àmplia oferta d’oposicions de formació professional (FP), al voltant de 2.000 places, juntament amb un pacte d’estabilitat per facilitat la cobertura de places de determinades especialitats i reduir la temporalitat que ja fa anys que denuncia.

El Departament d’Ensenyament no ha previst convocar especialitats d’FP a més a més de les 2.000 places d’oposició que surten a concurs aquest curs 2017-2018, malgrat l’acord de reducció d’internitat. La majoria d’especialitats d’FP tenen un elevadíssim percentatge d’interinitat (superior al 30%); això va en detriment no només de les condicions de treball, sinó també de l’estabilitat de plantilla i de la qualitat de l’ensenyament. Igualment, va en detriment de la transparència i la igualtat d’oportunitats, ja que les direccions han de recórrer al polèmic “decret de provisions-plantilles” per definir perfils i estabilitzar la plantilla.

La Federació d’Educació de CCOO considera que només amb una àmplia oferta d’oposicions i un pacte d’estabilitat es podran reduir les ràtios, que són les més altes del sistema educatiu a tot l’Estat (27 alumnes-grup en FP). Igualment, donaria estabilitat al sistema, tenint en compte que en la convocatòria d’oposicions del 2016 només s’oferien 300 places, que en l’anterior (2011) el Govern en va suprimir 600 de les convocades inicialment i des d’aleshores no s’ha cobert la taxa de reposició per jubilació.

És per tot això, que CCOO insta l’Administració a:
– Recuperar el diàleg social impulsat per CCOO a les meses tècniques d’FP que estan aturades des de principis d’any.
– Desenvolupar anticipadament els mecanismes de formació, capacitació, oposició, estabilitat, inversió… per donar cobertura garantida de professionals docents a l’oferta publicada als centres.
– Actualitzar l’Acord d’FP de 1999 perquè garanteixi unes condicions organitzatives i de treball, i uns recursos a l’alçada dels reptes actuals.
– El desplegament de la Llei 10/2015, de 19 de juny, de formació i qualificació professionals de Catalunya amb diàleg social i recursos.

CCOO volem  valorar la formació professional en el seu conjunt perquè la formació de les persones, a més de ser un dret, no és un cost, sinó una inversió de futur que beneficia les persones, les empreses i el mateix país. Ha d’exercir de palanca de canvi cap a un model productiu de valor afegit generador d’ocupació estable i de qualitat, cosa que afavorirà el progrés econòmic i social.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 d’octubre de 2017