CCOO reclama una reforma del sistema de fixació del preu de l’energia

El sindicat considera que l’energia ha d’estar al servei del medi ambient i les persones i no només a garantir beneficis de les empreses productores o distribuïdores

Ahir dilluns a la tarda el preu de l’electricitat va arribar al pic de preu històric al llarg d’aquest any. Ahir a la tarda, entre les 19.00 h i les 20.00 h, vèiem com el preu de l’electricitat arribava als 182,54 € per cada megawatt hora (MW/h) en la subhasta del preu voluntari al petit consumidor (PVPC). Recordem que això representa gairebé la meitat dels usuaris arreu del territori.

Tot i que el ministre d’Energia, Turisme i Agenda Digital ha restat importància al fet, ja que ha plantejat que es tracta d’un fet puntual, no és la primera vegada que aquest tipus de pujades es donen en aquest any i que es produeixen casualment en el dia més fred de l’any i en franges horàries de gran demanda elèctrica.

Per això des de CCOO de Catalunya denunciem el sistema de fixació de preu i manifestem el nostre compromís amb una reforma del sistema de fixació del preu de l’energia i una auditoria d’aquest que faci el procés més transparent.

És urgent posar fi, d’una vegada per totes, a beneficis caiguts del cel o «windfall profits» i a un sistema de fixació de preu que permet que les centrals amortitzades (bàsicament nuclears i hidroelèctriques) cobrin l’energia que produeixen al preu de l’energia més cara.

L’ús de l’energia ha d’estar al servei del medi ambient i de les persones i no orientada només a garantir els beneficis d’aquelles empreses que la produeixen o la distribueixen.