Acte: “Sindicalisme confederal” el 9 de novembre a Mataró

Celebració de l’any Joan Peiró

Aquest any se celebra l’Any Joan Peiró amb motiu del 75è aniversari del seu afusellament. Un dels actes que estan programats per homenatjar la figura de Joan Peiró tindrà lloc el proper 9 de novembre, a les 19 h, al Cafè de Mar (al carrer de Santa Rita,1 de Mataró).  Amb el nom “Sindicalisme confederal: el pensament de Joan Peiró a la llum dels nostres dies“, aquest acte està organitzat per CCOO del Vallès Oriental – Maresme – Osona, juntament amb la Fundació Cipriano Garcia i la Comissió Ciutadana “Joan Peiró: 75 anys del seu afusellament (1942-2017)”. Comptarem amb les intervencions de Maria Rodríguez, historiadora; Juan Manuel Tapia, responsable de Negociació Col·lectiva de CCOO de Catalunya, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya. L’acte serà presentat per Lalo Plata, secretari general de la Unió Intercomarcal de CCOO del Vallès Oriental – Maresme – Osona.

Joan Peiró
Nascut a Hostafrancs l’any 1887, Joan Peiró va ser vidrier d’ofici i va militar en l’anarcosindicalisme, on va ser secretari general de la CNT. Establert a Mataró, va treballar al Forn del Vidre, on va impulsar la Cooperativa del Vidre. El 1936, va formar part del Comitè local antifeixista de Mataró i va denunciar l’actuació irresponsable i la violència gratuïta i indiscriminada del incontrolats que “deshonoraven la revolució”. Durant la Guerra Civil, va acceptar ser ministre d’Indústria fins al 1937, quan va tornar al Forn del Vidre de Mataró. Exiliat a França, la Gestapo el va lliurar a Franco. Va ser empresonat a València i afusellat a Paterna el 1942, ara fa 75 anys.

Fes clic aquí per veure el cartell de l’acte “Sindicalisme Confederal”