La Secretaria d’Internacional i Cooperació i la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO Catalunya organitzen la Setmana del Treball Digne

Actes entre el 2 i el 7 d’octubre del 2017

El 7 d’octubre ha estat designat, per la Confederació Sindical Internacional (CSI), com la data per celebrar la Jornada Mundial pel Treball Digne. El treball digne és aquell que permet accedir a un treball productiu que generi un ingrés just, que asseguri el compliment dels drets humans laborals, la creació d’ocupació digna, el lliure exercici del diàleg social i la negociació col·lectiva, l’accés a la cobertura social i asseguri la igualtat de gènere.

En un context de globalització, que promou la destrucció del treball de qualitat, la imposició de la precarietat laboral arreu del món i la persecució del moviment sindical, des de la Fundació Pau i Solidaritat i la Secretaria d’Internacional i Cooperació de CCOO Catalunya volem reivindicar la defensa del treball digne i incidir en què la seva defensa només es pot promoure a través dels sindicats i l’acció sindical internacional.

Per tot això, enguany volem abordar el tema del 7 d’octubre amb uns actes que posaran en evidència aquesta solidaritat de la qual la gent de CCOO és capaç.

Per fer-ho comptarem amb la visita de Lesbia Amézquita i Efrén Sandoval, membres del Movimiento Sindical Indígena y Campesino Guatemalteco (MSICG). Guatemala, segons la CSI, és un dels 10 països més perillosos per ser treballador/a o sindicalista. En aquest context, el MSICG vol esdevenir un referent sindical transformador a Guatemala, actualment, una de les organitzacions sindicals més representatives al país amb un total de 482 organitzacions sindicals que aglutinen més de 380.000 afiliats/ades.

La Fundació Pau i Solidaritat i el MSICG han desenvolupat, conjuntament, diverses accions en el marc de la cooperació sindical, durant els darrers 7 anys, per promoure la defensa dels drets humans laborals.

Les accions previstes en aquesta Setmana del Treball Digne són:

Dilluns 2, 9.30 -10.00 h. Intervenció davant l’Executiva de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, Barcelona) de Lesbia Amézquita i Efrén Sandoval (MSICG).

Dilluns 2, 10.30 -13.30 h. “Pren-te un cafè amb…”, sala 42 de CCOO de Catalunya. Participació en una trobada amb els i les responsables territorials i federatius de la Fundació Pau i Solidaritat i també amb secretaris generals de federacions així com membres de l’antic i nou patronat.

Dilluns 2, 19.00 -21.00 h. A l’Escorxador (carrer de l’Escorxador, 19) de Vilafranca del Penedès. Acte obert “Ser defensor dels drets humans laborals, una activitat d’alt risc a Amèrica Llatina”, amb Efrén Sandoval (MSICG) i Alfonsa Santiesteban, responsable de Cooperació de la Unió Intercomarcal de CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf.

Dimarts 3, 10 -12 h. Fons Català de Cooperació al Desenvolupament (rambla de Santa Mònica, 10, Barcelona). Presentació de la cooperació sindical a Guatemala amb el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i representants dels municipis de Catalunya que donen suport a la cooperació sindical amb Guatemala.

Dimarts 3, 18.30 h. Espai L’Assemblea de CCOO de Catalunya. Debat “Treball esclau: passat i present”, organitzat per la Fundació Cipriano Garcia.  Hi intervindran Michela Albarello, secretària d’Internacional i Cooperació de CCOO de Catalunya, i Javier Laviña, professor d’història d’Amèrica de la Universitat de Barcelona (UB).

Dimecres 4, 10 h. Local de CCOO a Cornellà (Ctra. d’Esplugues, 68). Trobada del MSICG amb delegats/ades sindicals i seccions sindicals del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf per conèixer la cooperació sindical que es desenvolupa des del sindicat.

Dimecres 4, 19.30 – 21.00 h. Espai Cívic Centre (carrer de la Trinitat, 12) d’Igualada. Lesbia Amézquita i Efrén Sandoval (MSICG) intervindran en la taula rodona “Migracions per violències” sobre violència aportant el seu testimoni sobre violència antisindical.

Dijous 5, 10 h. Seu de CCOO a Granollers (c/ Pius XII, 5). Trobada de l’actiu sindical i de les seccions sindicals del Vallès Oriental, el Maresme i l’Osona amb Lesbia Amézquita i Efrén Sandoval (MSICG).

Dijous 5, 18.30 – 20.30 h. Espai L’Assemblea de CCOO de Catalunya. Acte central debat “Reflexionant sobre el treball digne al món i el paper del moviment sindical per garantir-lo”. Intervenen dos delegats sindicals de CCOO de Serveis (en representació de les cambreres de pis i els treballadors/es del sector de la neteja,) una delegada de CCOO d’Indústria, i Lesbia Amézquita (MSICG); moderarà Michela Albarello, secretària d’Internacional i Cooperació de CCOO de Catalunya; conclusions a càrrec de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya; presenta Esther Caballé, directora de la Fundació Pau i Solidaritat.

Divendres 6, 17 h. Local de CCOO al Prat del Llobregat (carrer Lloret de Mar, 2-4). Trobada del MSICG amb delegats/ades sindicals i seccions sindicals del Baix Llobregat, l’Anoia, l’Alt Penedès i el Garraf per conèixer la cooperació sindical que es desenvolupa des del sindicat.

Divendres 6, 18 h. Xerrada “El Treball Digne com a dret humà”, organitzada conjuntament amb CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf i la Fundació Cívica Esperanzah! en el marc del festival Esperanzah!

Dissabte 7, 12.30 h. Plaça Antonio López de Barcelona. Performance reivindicativa i cultural per reclamar treball digne al món, organitzada per l’Observatori Europeu de la Memòria, CCOO, UGT i USOC (actuació musical i les intervencions dels secretaris generals de les tres organitzacions).

Els dies 5 i 6 a l’entrada de la seu de CCOO de Catalunya hi haurà el mur dels desitjos, on tothom podrà deixar el seu missatge, experiència o bona pràctica en relació al treball digne. Al llarg de tota la setmana s’activarà el mur virtual a la web on tothom podrà deixar el seu comentari o simplement consultar-lo (https://padlet.com/ecaballe1/18rv04hzjrda).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de setembre de 2017