CCOO denuncia tant la situació laboral dels treballadors i treballadores de les universitats com la manca de garantia d’accés per a tothom

Amb ocasió de la inauguració del curs universitari

La Federació d’Educació de CCOO de Catalunya vol aprofitar l’acte d’inauguració del curs universitari que aquest matí se celebra al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) per denunciar la situació de les universitats catalanes.

Les retallades que els treballadors i treballadores de l’educació hem estat patint amb l’excusa de la crisi i que a les universitats catalanes van arribar al seu màxim entre els anys 2012 i 2014 encara no s’han recuperat malgrat que els responsables polítics la donen per superada.

Aquesta situació afecta tant el personal d’administració i serveis (PAS) com al personal docent i investigador (PDI) que veu com disminueix el seu salari real i es fa més precària la seva situació laboral. Especialment greu és el cas del PAS, que ha quedat exclòs de l’acord entre sindicats i administració central per reduir la temporalitat al 8%. Una cosa semblant passa amb el personal de la Universitat de Vic, el patronat de la qual està participat per diverses administracions públiques i que ha patit acomiadaments indiscriminats i incompliments d’obligacions salarials.

La Federació d’Educació de CCOO vol lamentar també l’incompliment dels acords del Parlament que insta el Govern a rebaixar les taxes universitàries i que dificulta l’accés als estudis superiors a totes les persones amb independència de la seva situació econòmica.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de setembre de 2017