La Federació d’Educació de CCOO mostra la seva satisfacció pel pagament del complement de tutoria

Representa el reconeixement de la tasca tutorial dels treballadors i treballadores de la concertada

La Federació d’Educació de CCOO de Catalunya vol mostrar la seva satisfacció per l’anunci del Departament d’Ensenyament sobre complement de tutoria, a tots els nivells, en l’ensenyament concertat. Es tracta del reconeixement a la tasca tutorial que duen a terme milers de docents de la concertada, reconeixement que tant aquesta federació com el conjunt de professionals de l’ensenyament concertat de Catalunya portàvem temps reclamant.

El pagament del complement tutorial forma part, necessàriament, de l’homologació en drets laborals i retributius que la Llei de l’educació de Catalunya (LEC) reconeix i que, com indica la mateixa LEC, hauria d’estar plenament assolida el juliol d’aquest any. Aquesta homologació ha d’incloure també la dedicació laboral dels docents de l’escola concertada respecte de la dels seus companys i companyes de l’escola pública.

La Federació d’Educació de CCOO de Catalunya seguirà lluitant perquè l’homologació de drets sigui efectiva així com per la recuperació dels drets que han estat arrabassats amb l’excusa de la crisi, com són les pagues del 2013 i el 2014 que encara estan pendents de ser restituïdes.