CCOO de Catalunya rebutja la sentència contra l’ús del català en l’acollida de persones immigrades

Del Tribunal Constitucional

Des de CCOO de Catalunya considerem que la sentència del Tribunal Constitucional coneguda ahir que declara nul el precepte de la Llei d’acollida que estipula que cal donar als immigrants formació en llengua catalana abans que castellana -adduint que aquest punt de la llei condiciona l’aprenentatge de castellà- demostra el seu desconeixement de la realitat sociolingüística de Catalunya i dificulta l’accés de les persones immigrades al coneixement de les dues llengües oficials, cosa que afecta i incideix negativament en el seu procés d’integració social i laboral.

Des de sempre, el sindicat ha considerat que l’accés al coneixement del català és un dret de ciutadania que les administracions han de garantir, ja que promou l’autonomia personal i garanteix la igualtat d’oportunitats de les persones immigrades. Per a CCOO, el coneixement de les llengües oficials -especialment del català com a llengua comuna-, de l’entorn jurídic ilaboral, l’acollida a l’empresa, la gestió de la diversitat i el coneixement de l’entorn social -aspectes recollits en la Llei d’acollida- són fonamentals per a la inclusió i la igualtat d’oportunitats i per a la promoció laboral i social de les persones immigrades.

CCOO de Catalunya ja va valorar positivament en el seu moment l’aprovació de la Llei d’acollida de les persones immigrades i retornades per part del Parlament de Catalunya, i considera que és un avenç important com a política d’inclusió social i de ciutadania. A més, el sindicat va participar activament en tot el procés d’elaboració de la norma legal i s’identifica amb la filosofia de la llei, que busca fomentar l’autonomia personal de les persones i garantir la igualtat d’oportunitats.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de juliol de 2017