“Pels drets LGTBI al món”

Manifest de CCOO de Catalunya amb motiu del Dia de l’Orgull LGTBI

“Pels drets LGTBI al món” és el lema de l’orgull d’aquest any 2017, lema al qual CCOO ens vam sumar per exigir més igualtat, més drets, més orgull i més ciutadania.

Aquest any 2017 se celebra el 40è aniversari de la primera manifestació de l’orgull, concretament, a Barcelona, el 1977. Durant aquests 40 anys s’ha avançat molt en matèria de drets de les persones LGTBI, amb fites importants, com la regulació del matrimoni igualitari i la rectificació registral de l’esment relatiu al sexe i al nom de les persones trans. Aquestes fites van portar Espanya a figurar entre els primers llocs quant a drets de les persones LGTBI a Europa, segons el rànquing que elabora cada any la ILGA (International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association).

Un any més, des de CCOO ens sumem i unim al Dia de l’Orgull LGTBI, en un dels moments en què és més necessari aixecar la veu i fer-nos sentir davant l’alerta que, a l’Estat espanyol i a Catalunya, el nombre de casos LGTBIfòbics és creixent. L’Observatori contra la LGTBIfòbia recull dades esfereïdores: cada 36 hores, una persona presenta una denúncia per haver estat víctima d’agressió per odi per raons d’orientació o identificació sexual. No obstant això, s’estima que aquesta quantitat de denúncies no superen més del 20% dels episodis reals. Una societat que ven per a la resta del món una imatge “acollidora” i “diversa” ha de donar una resposta immediata i, per fer-ho, s’ha de desenvolupar una vegada per totes la Llei Catalana 11/2014 per l’eradicació de la LGTBIfòbia.

Les administracions no poden esperar al fet que hi hagi denúncies, perquè en els temes d’identitat sexual i de gènere existeixen moltes traves perquè les denúncies siguin efectives. Conquistar drets i promoure’ls, i superar les causes i els efectes de la discriminació i la violència homofòbica és tasca de tots i totes, i una demanda de la societat civil LGTBI. No hi ha dubte que articular i implementar polítiques públiques d’enfrontament a la discriminació per la diversitat de gènere és un deure i un rotund exercici de ciutadania.

Per això, avui, 28 de juny, un dia de reflexió i que reuneix multituds a tots els carrers del món, hem d’aconseguir una societat més igualitària en la qual no es vulnerin els drets humans, en la qual les persones puguem estimar lliurement els qui desitgem i en la qual puguem tenir la identitat o l’expressió de gènere amb què cada persona se senti identificada.

El paper de CCOO de Catalunya als centres de treball i com a sindicat de tots i de totes exerceix un model exemplar de conscienciació i un punt de suport per a la reivindicació. A través del seu Àmbit LGTBI, CCOO de Catalunya contribueix molt positivament a la participació en el diàleg social, amb la coherència i l’escolta activa, la formació i l’assessorament, elementals per fer visibles els drets d’igualtat i de diversitat sexual.

Finalment, doncs, des de CCOO volem expressar el nostre més profund repudi a qualsevol episodi de violència contra el col·lectiu LGTBI. Seguirem lluitant contra totes aquelles persones que, en ple segle XXI, encara es creuen amb el dret de decidir com hem de ser o a qui he d’estimar.

Actes previstos:

– El dia 28 de juny, a les 12 hores, tindrà lloc la lectura de manifest “Pels drets LGTBI al món” al vestíbul del local de CCOO de Catalunya a Barcelona (Via Laietana, 16) amb motiu de la celebració del Dia de l’Orgull LGTBI. –  Àlbum de fotos de la lectura del manifest LGTBI

– L’1 de juliol CCOO de Catalunya participarà a la manifestació unitària de l’orgull LGTBI a les 18.30 h a la plaça de la Universitat. El punt de trobada del sindicat serà a les 18 h al Bar Estudiantil.

Sigues com vulguis, també a la feina!

#orgullCCOO
#orgullodeserCCOO