CCOO de Catalunya valora molt positivament l’aprovació de la Llei d’accés universal a la sanitat per part del Parlament de Catalunya

CCOO de Catalunya valora molt positivament l’aprovació per part del Parlament de Catalunya, ahir dijous, de la llei que universalitza l’accés a la sanitat pública a Catalunya. Aquest accés va ser restringit fa cinc anys, amb la promulgació de Reial decret llei 16/2013 del Partit Popular que condicionava l’accés a la sanitat de determinats col·lectius, entre ells les persones estrangeres en situació irregular. Tot i això, aquesta situació ja va ser modificada per dues instruccions del Govern català, encara que malauradament establien una carència de tres mesos per poder accedir a la targeta sanitària.

En aquest sentit, la nova llei garanteix l’accés a tota la cartera de serveis de manera immediata per a tots els ciutadans empadronats a Catalunya, que a partir d’ara no hauran d’acreditar aquests tres mesos previs d’empadronament. Al mateix temps, també preveu que per a les persones estrangeres en situació irregular es puguin establir altres criteris d’arrelament –que s’hauran d’especificar en el reglament de la nova llei- que els permetin justificar la seva condició de residents, ateses les dificultats que moltes vegades tenen per poder-se empadronar.

Des del sindicat es demana al Departament una bona difusió dels termes d’aquesta nova llei entre la ciutadania, especialment entre les entitats de persones d’origen immigrant i de les que treballen amb la immigració, i entre els professionals de la sanitat, per garantir que ningú no quedi fora del seu dret a la sanitat pública i per evitar els incompliments per desconeixement de la nova normativa.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
16 de juny de 2017