CCOO dona suport a la campanya #ALERTAFEMINISTA del 19 de juny per denunciar les violències masclistes i reclamar més pressupost a l’Estat

Concentracions davant dels ajuntaments

CCOO de Catalunya donem suport a la Campanya 19J #ALERTAFEMINISTA per denunciar les violències masclistes i per uns pressupostos generals de l’Estat que facin front a la igualtat de gènere i a la lluita contra les violències masclistes. La campanya ha estat proposada en l’àmbit de l’Estat pel moviment feminista del País Valencià. A Catalunya ha estat impulsada per Novembre Feminista, una de les xarxes del moviment feminista contra les violències masclistes de la qual CCOO forma part.

Les dades del 2017 són alarmants, ja que 34 dones adultes han estat assassinades a l’Estat espanyol per les seves parelles o exparelles. A Catalunya han estat 3. A més, cal ressaltar una altra dimensió d’alerta: l’assassinat de criatures, ja que durant el que portem d’any, 6 nens i nenes han estat assassinats.

Concentracions el 19-J
A la ciutat de Barcelona s’ha convocat la ciutadania el proper dilluns 19 de juny a les 12.00 h del matí i les 20.00 h del vespre a la plaça de Sant Jaume. A la resta de Catalunya, la convocatòria serà el mateix dilluns 19 de juny a les 12.00 h del migdia davant dels diversos ajuntaments.

Volem denunciar la violència masclista i la manca de polítiques i pressupostos per fer front a aquest greu problema social, i que s’expressa als pressupostos generals de l’Estat. És a dir, la quantitat prevista al programa “Actuacions per a la prevenció de la violència de gènere”, després de la pressió política i social dels col•lectius feministes és de 31,7 milions d’euros, que és un 25,7% més que el 2016, però continua sent un 2,20% menys que el 2010; així mateix, congela en 19.741.840 € el programa “Igualtat entre dones i homes”, un 41,2% menys que el 2010. Els 51,4 milions d’euros que sumen els dos programes són el 0,00011% de les despeses del projecte de pressupostos de l’Estat per al 2017 (443.133.000 d’euros), un percentatge ridícul del que s’ha anomenat pomposament des de novembre del 2016 Pacte d’Estat contra la violència de gènere i que no s’està concretant en cap acció ni preventiva ni reactiva.

Des de CCOO treballem perquè el màxim nombre possible de municipis s’adhereixin a la campanya i perquè els ajuntaments aprovin mocions de suport per denunciar les violències masclistes.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de juny de 2017