Del 8 al 12 de maig, per seguir fent visible els avantatges que té aquesta formació tant per a les persones com per a les empreses

Del 8 al 12 de maig, per seguir fent visibles els avantatges que té aquesta formació tant per a les persones com per a les empreses

CCOO participa en diverses activitats de la 4a Setmana de la Formació Professional (FP) a l’Hospitalet de Llobregat.

La setmana del 8 al 12 de maig, CCOO de Catalunya organitza, conjuntament amb l’ajuntament, altres entitats i centres educatius de l’Hospitalet, la 4a Setmana de la Formació Professional (FP) a l’Hospitalet de Llobregat.

Hi haurà un seguit d’activitats, xerrades i conferències de diversos tipus, totes elles relacionades amb els processos vinculats amb l’FP, des de l’àmbit educatiu i laboral; promoció de la igualtat de gènere; l’orientació professional, el procés de transició a l’empresa tant des de les pràctiques com de la inserció; els avantatges que té la FP per a les empreses; la mobilitat internacional; l’acreditació de competències; l’art i la indústria; la salut en l’entorn laboral; els nous perfils professionals en la indústria i altres sectors; l’atur del jovent i la FP dual; l’impacte de la robotització; els processos d’acompanyament, entre d’altres.

CCOO participarem en diverses activitats:
– El dilluns 8 de maig, a les 17hores, a Gornal Activa (c/ Can Tries, 20), dins els actes de la jornada inaugural, Antònia Pascual, de la Secretaria de Treball, Economia i Estudis de CCOO de Catalunya participarà en el debat sobre “La Formació Professional: la millor opció per a l’empresa”.
– El dimarts 9 de maig, a les 11.30 hores, a l’Escola Superior d’Art i Disseny Serra i Abella (c/ Jerusalem, 2b) es farà la xerrada “Còmics, art i indústria”, que anirà a càrrec de Toni Guiral, guionista i historiador del còmic; i Pepe Gálvez, guionista i estudiós del còmic, membre de CCOO.
– El dimecres 10 de maig, a les 12 hores, a l’Institut Provençana (c/ Sant Pius X, 8), es farà la xerrada “Atur i inserció juvenil” a càrrec d’Irene Ortiz, coordinadora nacional d’Acció Jove-Joves de CCOO de Catalunya. El mateix dimecres 10, a les 17.30 hores, a l’Institut Llobregat (c/ Enric Prat de la Riba, 11), es farà la xerrada “Assessorament i reconeixement de l’experiència laboral”, en la qual participarà Eduard Requena, responsable de Formació Professional i Qualificacions de CCOO de Catalunya.
– El dijous 11 de maig, a les 16.15 hores, i el divendres 12 de maig, a les 10.30 hores, al mateix Institut Provençana, es farà la xerrada “Mobilitat internacional de les treballadores i treballadors” a càrrec de Dila Salama, del Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO.

La formació professional és una eina clau de la formació de les persones al llarg de la vida i una via inqüestionable d’ocupació de qualitat. La FP té un gran valor i aquesta és una magnífica oportunitat per donar-li el valor social que es mereix la Formació Professional. CCOO hi creiem i seguirem fent propostes de millora i adaptació als reptes de futur que les persones, les empreses i la societat en general necessiten.

Agenda de la 4a Setmana de la Formació Professional: https://www.ccoo.cat/aspnet/agenda_acte.aspx?id=55826

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de maig de 2017