XIV Escola de Joves Sindicalistes Ángel Rozas

El 30 de setembre i l’1 d’octubre a Coma-ruga

Acció Jove – Joves de CCOO de Catalunya organitza la XIV Escola de Joves Sindicalistes Ángel Rozas, una escola de formació dirigida per joves i per a joves. En aquest cas, serà una trobada de dos dies on s’analitzarà què pensen els joves sindicalistes de la seva organització i contribució dins el sindicat. Es durà a terme els dies 30 de setembre i 1 d’octubre a Coma-ruga (Baix Penedès).

Aquest any l’escola porta per títol “La teva força, la nostra energia” i el tema principal és com es volen organitzar els joves dins el sindicat, és a dir, quin seria el model ideal d’organització sindical que haurien d’interioritzar els joves, així com quines són les opcions més adients per arribar al jovent de la societat actual.

Els joves d’avui en dia continuen sent el col·lectiu més afectat per la falta de feina, fet al qual s’ha d’afegir que un cop aconsegueixen entrar al mercat de treball, ho fan en els llocs més precaris. Per si això fos poc, els joves treballadors són contractats en pitjors condicions laborals que la resta, ja que tenen contractes directament precaritzats pensats únicament per a joves, com ara el mal ús dels contractes de pràctiques i beques que substitueixen i abarateixen llocs de treball i/o l’existència de les dobles escales salarials, entre d’altres.

De mica en mica, la societat està interioritzant aquestes brutals diferències entre col·lectius socials, sense adonar-se que aquests mateixos factors són els que no deixen que els joves puguin viure amb plenitud, ja que no tenen ni l’oportunitat d’emancipar-se ni la de poder créixer de manera individual i familiarment. La temporalitat és una característica comuna en la majoria de llocs de treball ocupats pel jovent, factor que contribueix a dificultar l’organització dels treballadors a l’empresa, ja que deixa poc marge a l’aparició d’aquest sentiment identificatiu amb la resta de companys i companyes que al cap i a la fi, és el principal motivador de la lluita sindical.

Feu clic per:
– Veure el programa de la XIV Escola de Joves Sindicalistes Ángel Rozas