Més de 7.000 persones responen l’enquesta de la Conferència de dones i homes de CCOO de Catalunya

La trobada final va tenir lloc el passat dijous, 3 de març

25 anys després de la primera Conferència d’homes i dones de CCOO de Catalunya, el sindicat ha celebrat el 3 de març una conferència amb el lema Feminitzant el sindicat. L’objectiu de Comissions ha estat identificar com avançar en propostes i accions per aconseguir la millora de les condicions de treball i de vida de les dones, així com garantir la seva presència al sindicat i als centres de treball en igualtat de condicions amb els homes.

El debat ha estat obert a tota l’afiliació mitjançant una enquesta d’opinió que han respost més de 7.000 persones, per acabar en un procés presencial i una conferència celebrada el passat dijous, on ha participat una gran diversitat de persones del conjunt de l’organització.

La Conferència de dones i homes de CCOO s’ha configurat sobre tres eixos de debat. L’Eix de debat número 1 ha tingut a veure amb les accions i les prioritats del sindicat en clau de gènere. Parlem de plans d’igualtat a les empreses, o de mesures als convenis col·lectius per corregir les desigualtats salarials entre homes i dones. Parlem també de com fer visibles les desigualtats de l’impacta de les condicions de treball i els riscos laborals i com prevenir i sancionar l’assetjament sexual. L’Eix de debat número 2 tenia com a elements centrals la participació i la conciliació. En aquest sentit, s’ha parlat sobre la distribució dels diferents temps de treball i de la cura de les persones que condicionen la participació de les dones al sindicat i als centres de treball. S’ha reflexionat sobre com s’ha d’organitzar el sindicat per millorar la presència i la participació de les dones, i sobre que cal fer per facilitar que les dones es presentin com a delegades a les empreses i puguin estar en els espais de presa de decisions. Finalment, l’Eix número 3 centrava el tema de la presència de dones al sindicat i als centres de treball. En aquest sentit recollia reflexions sobre qui negociava els convenis col·lectius i si aquests recollien aspectes com la conciliació, la jornada o la promoció, o també mesures de suport a les dones que pateixen violència masclista en l’àmbit de la parella. L’eix 3 també reflexionava sobre la presència de les dones a les seccions sindicals o en les diferents estructures del sindicat i sobre quines mesures s’havien de prendre per facilitar la participació de les dones en el sindicat i feminitzar CCOO.

Els resultats de l’enquesta de la Conferència de dones i homes els trobareu en aquest enllaç: