Campanya contra l’ús del glifosat

Recollida de signatures per aturar l’ús del glifosat

L’Agència Europea de Seguretat Alimentària (EFSA) va encarregar a l’Institut Federal d’Avaluació de Riscos d’Alemanya (BfR) la realització d’un informe de cara al procés de renovació de l’autorització d’ús del glifosat a Europa que caducava el proper 31 de desembre. L’informe del BfR ja s’ha publicat, i considera que el glifosat no és cancerigen, en contra del criteri de l’Agència Internacional d’Investigació sobre el Càncer (IARC) i servirà perquè la Comissió Europea torni a autoritzar l’ús del glifosat per un període de deu anys.
En contra del la decisió de l’EFSA s’estan impulsant diverses iniciatives. Ens consta que des de la comunitat científica internacional es farà pública en breu una carta qüestionant el rigor científic de l’informe elaborat pel BfR i sol·licitant a la Comissió Europea que no prorrogui l’autorització. També ens acaba d’arribar de Pesticide Action Network (PAN-Europe) una iniciativa de recollida de signatures a Internet en el mateix sentit; el termini acaba el 10 de desembre.
Des de  Salut Laboral de la CONC us animem a signar-la i a fer-ne difusió a través dels vostres contactes i perfils de xarxes socials.
Firma a: campaningns/di-no-al-glifosato.