Els sindicats arrenquen a les subcontractes de Movistar el compromís de regular el sector

El binomi negociació-mobilització funciona

CCOO d’Indústria i l’MCA-UGT van tancar ahir un principi d’acord d’àmbit estatal amb les empreses del sector d’instal·lacions de telefonia subcontractades per Movistar per regular les condicions laborals en el sector, i que recull el compromís d’aquestes empreses de respectar els convenis provincials del metall, garantir el manteniment de l’ocupació i otorgar als comitès d’empresa la capacitat d’incidir en la contractació, entre d’altres qüestions. La pressió dels treballadors i treballadores que instal·len xarxes de telefonia per a Telefónica Movistar ha estat tan forta, que a les empreses del sector no els ha quedat altra opció que tancar un acord amb els sindicats que generarà el primer marc regulador del sector.

CCOO d’Indústria està satisfeta amb aquest acord, que ha estat ratificat per una amplia majoria dels treballadors del sector a nivell estatal i també ha rebut el suport majoritari dels treballadors del sector a Catalunya. Ara caldrà continuar treballant per garantir el desenvolupament de les diferents matèries pactades en l’acord.

Fruit d’aquesta mobilització, Telefónica ha subscrit un acord de responsabilitat social  pel qual es compromet a garantir que aquestes empreses respectin allò acordat amb els sindicats, així com a avançar en el desenvolupament de futurs acords.

Valoració estatal de l’acord