9ª Fira de Formació Professional i Treball (F&T)

CCOO de les Terres de Lleida ha participat, del 16 al 18 d’aquest mes en la fira F&T. Des de l’estand 446, compartit per la Fundació Paco Puerto i la Federació d’Educació, s’ha informat els visitants de les tasques que es desenvolupen al sindicat relacionades amb l’ocupació.

Segons s’ha pogut copsar durant els tres dies que ha durant la fira, hi ha un decalatge important entre l’Administració i el professorat sobre el tema de la FP, d’una banda l’Administració considera que el nou model d’FP representarà un gran pas endavant, mentre que el professorat creu que no serà així i desconfia de les conseqüències de la nova llei de la FP, que les retallades continuen  i malmeten el sistema i que quan es compara el sistema català amb altres sistemes d’FP a Europa (d’Alemanya principalment), la política d’inversions de la Generalitat queda en mal lloc.

Des del punt de vista sindical queda molt clara la necessitat de regular les condicions als centres de treball de la FP dual, perquè no es converteixi l’alumnat en mà d’obra precària. També cal regular la formació necessària que han de tenir els anomenats tutors d’empresa.

Es fa una valoració negativa dels nous PFI, que substitueixen els PQPI, de provada eficàcia, perquè no permeten a l’alumnat obtenir el Graduat d’ESO. Fins ara els PQPI tenien un 15 o 20% d’alumnes que obtenien el graduat per aquesta via.

La fira és un punt d’encontre entre l’oferta i la demanda, en el qual s’ha creat un aparador de primer ordre per donar-se a conèixer d’una manera directa i efectiva i poder promocionar les tasques de l’empresa o l’entitat en aquesta matèria. La fira també representa una estreta col·laboració entre el món educatiu i l’empresarial i dóna prioritat a la formació professional i suport a la formació continuada.