CCOO vota en contra del pla de Garantia Juvenil 2015-2020 presentat pel Govern de la Generalitat

Exigim una Garantia Juvenil de qualitat i amb garanties

Avui divendres, 27 de març, en el marc del Consell de Direcció del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), CCOO ha votat de forma contrària al pla de Garantia Juvenil presentat pel Govern de la Generalitat.

La Garantia Juvenil neix a Europa per combatre l’atur juvenil i consisteix a donar resposta als joves en situació d’atur, en un termini màxim de 4 mesos, oferint-los una feina de qualitat, uns estudis o bé pràctiques. Malauradament el programa que avui s’ha votat s’allunya molt del seu objectiu i esdevé, al nostre criteri, un programa precaritzador i estigmatitzador de la joventut.

Havia de ser un programa nou, innovador, però s’ha convertit en un compendi de velles accions ja previstes i d’èxit dubtós, res de nou. Consolida el concepte ocupació juvenil: la feina no és ni jove ni adulta, dotar-la d’aquest element suposa donar per bona l’equivalència jove és igual a precari.

Converteix en estructurals i normals les pràctiques no laborals, acceptant que la forma natural dels joves d’entrar al mercat de treball no és a través d’un contracte, sinó a través d’unes pràctiques que, en molts casos, només beneficien les empreses i provoquen una rotació de joves en pràctiques per cobrir llocs de treball que haurien de ser estables.

No podem creure que regalant els nostres joves a les empreses ajudem el país a tirar endavant. No és precaritzant i empobrint la nostra gent com ens convertirem en un país capdavanter en res.

Per CCOO, és imprescindible que totes les polítiques dirigides als joves tinguin com a objectiu l’ocupació de qualitat, és a dir, amb drets, sous i condicions de treball dignes. A igual treball, igual salari.

A més, l’Administració deixa de costat les seves responsabilitats en la creació d’ocupació deixant-ho exclusivament en mans de l’empresa privada, i s’aprofita per consolidar altres iniciatives del Govern amb les quals ja hem expressat la nostra posició contrària, com són la creació d’una xarxa de centres de segona oportunitat o permetre participar les agències privades de col·locació.

La proposta actual de Garantia Juvenil no només no dóna resposta a la situació i a les necessitats que van motivar la seva posada en marxa, sinó que, a més, és una proposta precaritzadora. Des de CCOO, seguirem treballant per aconseguir una  Garantia Juvenil millor i més digna.

Barcelona, 27 de març de 2015