Andreu Mayayo: "Un any després de l'altre 23-F", a l'Speakers' Corner

Foto Andreu Mayayo, catedràtic d’història de la Universitat de Barcelona, ha parlat sobre el fals documental Operación Palace, dirigit pel periodista Jordi Évole, que es va transmetre per televisió el 23 de febrer de l'any 2014, amb motiu del 33è aniversari del cop d'estat del 23-F.

La repercussió social, amb el seguiment de més de 5 milions d’espectadors i quotes de pantalla de més del 20%, i també mediàtica (tema del moment a Twitter) que va obtenir, així com la divisió d’opinions que va generar, fins i tot la polèmica entre els professionals, el fan avui un producte sobre el qual fer una mirada periodística i també històrica. El professor Andreu Mayayo s'ha servit d'aquest documental per parlar de la història en clau de present, però també per reflexionar sobre la construcció del discurs mediàtic que s’ofereix com a neutral a la societat, sobre la potència dels mitjans de comunicació per contribuir a fixar interpretacions que es presenten com a veritat tant en el present com el nostre passat.

L’acte ha tingut lloc el dimecres 25 de febrer del 2015, a les 18.30, a l’espai de debat Speakers' Corner, al Museu d’Història de Catalunya (plaça de Pau Vila, 3, al Palau de Mar de Barcelona), en el marc de l’exposició commemorativa del 50 aniversari de la fundació de CCOO de Catalunya.

Ha presentat l'acte Josep Cabayol, periodista, president de Sicom, Solidaritat i Comunicació.

Feu clic per veure:
-la invitació
-el vídeo de les intervencions

25/02/2015