El sindicat exigeix una convocatòria d'oposicions amb les places no convocades al 2011, més les no reposades amb les jubilacions

CCOO analitza l'envelliment del professorat en els darrers anys, a Catalunya

Foto La Federació d’Educació de CCOO ha elaborat un informe que demostra que les plantilles de professorat públic a Catalunya han envellit, de manera continuada, en els darrers anys i, a més, de manera accentuada respecte a la resta de l’Estat.

Les polítiques de congelació de les plantilles, adoptada pel Govern del PP i secundada pel Govern de CiU, ha generat un dèficit estimat en 5.752 places, cosa que, a més de provocar una clara disminució en la qualitat de l’ensenyament, contribueix a accentuar l’envelliment de les plantilles, perquè no permet  noves contractacions de professorat jove.

Per al sindicat, cal replantejar l’edat de jubilació del professorat, tornar a incentivar la jubilació voluntària, estudiar la possibilitat d’implantar el contracte de relleu i desbloquejar l’oferta pública de places docents, tornant a una taxa de reposició del 100% i recuperant en les properes convocatòries d’oposicions les 5.752 places que s’han perdut per l’aplicació de taxes més reduïdes en els darrers anys.

Feu clic per veure l’informe 'Envelliment del professorat a Catalunya'

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya