Posició de CCOO de Catalunya sobre política energètica

Catalunya: compromís amb la indústria i amb la sobirania energètica

FotoEl món, sobretot les economies industrials, es troba avui immers en un conjunt de canvis sistèmics per transformar les bases materials, energètiques i tecnològiques cap a un nou paradigma de desenvolupament sostenible. La civilització industrial ha de fer front a l’escassesa de recursos i a l’impacte medi ambiental del model energètic.

La petjada ecològica, que és inherent al model de creixement econòmic i demogràfic, amenaça amb el col·lapse en un horitzó no llunyà, en aquest mateix segle, si no hi ha un recanvi del model econòmic, energètic, cultural i de benestar.

Per CCOO, fer front a la crisi del model energètic, llastrat avui per una enorme dependència exterior i per la progressió creixent del preu dels hidrocarburs significa impulsar una transició cap a un nou model de producció industrial amb unes altres solucions tecnològiques, amb unes altres fonts energètiques i amb major justícia distributiva.

Feu clic per veure el document amb la posició de CCOO de Catalunya sobre política energètica 'Catalunya: compromís amb la indústria, amb la sobirania energètica'
17/10/2014