CCOO recorre la retallada salarial, Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) i 500 acomiadaments a Unipost

Signat per UGT i USO, sense majoria sindical

Segons informa la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya, UGT i USO, sense majoria sindical a Unipost, han pactat una retallada salarial, ERTO i 500 acomiadaments a l’empresa.

En la reunió del Comitè Intercentres celebrada el 24 de febrer, les organitzacions sindicals UGT i USO han signat l’Acord amb retallada salarial del 40%, Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) de 500 empleats, manteniment de l’ERTO i segrest del Conveni Col·lectiu fins al 2018. L’Acord tindrà retroactivitat a 1 de gener de 2014.

CCOO recorrerà l’Acord en assenyalar que no es pot estar signant sense que UGT i USO tinguin representació majoritària en el Comitè, i suposaria una il·legalitat aplicar-ho sobre tota la plantilla. Per això iniciarà un procés de mobilització sostinguda i ascendent que podria culminar en aturades.

En la reunió del Comitè Intercentres celebrada a la seu de l’empresa catalana, propietat de la família Raventós -també propietària del famós cava Codorniu-, ha tingut lloc la signatura d’un Acord que precaritzarà encara més les ja retallades condicions salarials i laborals dels 2.500 treballadors i treballadores.

S’ha signat recolzant-se en els resultats d’una mena de referèndum fet a la mitjana perquè sortís un sí i realitzat al més pur estil “caciquil”, que està molt lluny del que la Llei Electoral assenyala per a aquestes consultes (en dies i horaris diferents, sense control d’urnes, sense cens de votants, sense vot secret ja que en moltes ocasions la votació s’ha fet a mà alçada amb els caps observant, bloquejant i denegant l’accés als centres d’algunes de les organitzacions sindicals integrants del Comitè Intercentres com CCOO i CGT, repetint votacions quan ha interessat i sense que s’hagi convocat gairebé al 40% de la plantilla a votar). UGT i USO s’han prestat a la mascarada de l’empresa i han subscrit un Acord que rebaixa en gairebé un 40% el salari (17% en taules salarials més el 22% en complements no recollits en Conveni, una pèrdua salarial d’entre 172,32 € i 235,88 € al mes). A més, l’Acord té caràcter retroactiu a gener de 2014, amb el que la retallada s’aplicarà de facto a les nòmines de gener i febrer. L’Acord recull un ERO per a uns 500 treballadors i un ERTO i suposa el segrest del Conveni Col·lectiu fins al 2018.

Per a CCOO, aquest Acord pot ser il·legal ja que UGT i USO no tenen la majoria suficient en el Comitè Intercentres per poder signar-lo, i per tant, per a procedir a la seva aplicació a tota la plantilla. De demostrar-se, CCOO ho recorrerà per la via judicial. El sindicat torna a insistir que el camí per a Unipost, segon operador postal d’aquest país, no és la devaluació de drets dels treballadors i treballadores, sinó la inversió i una competitivitat que no deixi caure els seus eixos fonamentals sobre la precarietat, sinó sobre la qualitat de l’ocupació.

CCOO, més que mai, vigilarà el desenvolupament d’aquest Acord i denunciarà qualsevol incompliment que es produeixi alhora que iniciarà un procés de mobilitzacions, amb manifestacions, tancaments i que podria culminar en una vaga a l’empresa postal.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de febrer de 2014