El Consell de la Joventut de Barcelona llança la campanya ‘Tornem a Barcelona’

Demà, 17 de desembre, el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) presenta la campanya “Tornem a Barcelona”, amb l’objectiu de proposar solucions per fer front a una situació amb més de 40.000 persones menors de 30 anys aturades, una taxa d’atur juvenil (16-25 anys) del 42% i un increment del 50% dels joves barcelonins que viuen a l’estranger.

Amb aquesta campanya, el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) vol donar a conèixer la situació límit que viuen moltes persones joves de la nostra ciutat i els seus entorns, tal i com demostren les dades:
– Actualment hi ha 41.000 persones menors de 30 anys aturades a Barcelona, amb una taxa d’atur juvenil del 42% entre els 16 i els 24 anys.
– Des de l’inici de la crisi s’han destruït 51.300 llocs de treball ocupats per joves, i el 90% de les noves contractacions fetes el 2012 van ser de caràcter temporal.
– 3 de cada 4 joves catalans/es menors de 30 anys viuen amb la seva família, i la taxa d’emancipació ha descendit a nivells de fa 10 anys.
– En els darrers sis cursos el preu dels estudis universitaris s’ha encarit entre un 69% i un 291%, i a la formació professional s’ha establert una nova taxa de matriculació de 360 euros.

Aquest conjunt de factors provoca que moltes persones joves decideixin marxar de la ciutat i del país per buscar a fora les oportunitats que no troben aquí. Davant d’aquesta situació, des del Consell de la Joventut de Barcelona posem en marxa la campanya “Tornem a Barcelona” pel retorn del jovent barceloní a l’exili. Durant la roda de premsa es presentaran el conjunt de propostes de les entitats i del Consell de la Joventut de Barcelona per facilitar el retorn del jovent exiliat.
CONVOCATÒRIA RODA DE PREMSA:

• DIA: 17/12/2013
• HORA: 11 h
• LLOC: ESPAI JOVE LA FONTANA
• Intervencions:
o Albert Claret (president del CJB): presentació de la campanya, web, vídeos, postals i propostes.
o Aina Vidal (coordinadora general d’Acció Jove – Joves de CCOO) i Afra Blanco (portaveu d’Avalot – Joves de la UGT): valoracions del moviment sindical juvenil sobre l’exili laboral de la joventut.