Els 2.500 treballadors d’Unipost votaran en referèndum, proposat per CCOO, la nova proposta de retallades plantejada per la Direcció

La Direcció ha acceptat sotmetre la proposta al vot de la plantilla el 17 de desembre

Unipost, empresa postal catalana amb un 9% del mercat postal, participada per l’operador postal alemany Deutsche Post i dirigida per Pablo Raventós, ha presentat un nou procés d’ajust d’un expedient de regulació d’ocupació (ERO) de 425 acomiadaments (17% de la plantilla), un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) per a la totalitat de la plantilla el 2014 i una reducció salarial de gairebé el 20%. Aquesta és una proposta inferior a la inicial però que CCOO i la resta de forces sindicals han considerat insuficient.

Després d’un període de consultes amb les organitzacions sindicals que s’ha perllongat durant més d’un mes, l’empresa ha acceptat la proposta impulsada per CCOO, i recolzada per altres organitzacions sindicals, de sotmetre a referèndum dels 2.500 treballadors i treballadores, l’ERO de 425 acomiadaments, l’ERTO per 2014 per a tota la plantilla i una reducció salarial propera al 20%.

CCOO ha estat forçant a l’empresa en la negociació fins al final, proposant fins i tot una reunió extraordinària per avui, 10 de desembre, en la qual ha aconseguit rebaixar les seves propostes inicials: d’un ERO de 500 a 425, l’ERTO de 120 dies hàbils a 90 i que la reducció salarial s’apliqui a partir de 2014, en comptes de l’any 2013. A més, el sindicat, davant l’immobilisme de l’empresa, va exigir un procés d’arbitratge en el Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) que finalment no s’ha pogut consensuar amb altres organitzacions sindicals ni amb l’empresa.

El sindicat considera que l’ocupació, la vida de milers de treballadors/es, està en joc i que una decisió tan transcendental no pot fer-se dependre d’una decisió exclusiva dels representants dels treballadors i treballadores, per la qual cosa, per a CCOO, els treballadors/es han de tenir l’última paraula i decidir, en el referèndum vinculant que se celebrarà el 17 de desembre, si accepten o no la proposta de l’empresa. Si el referèndum rebutja la proposta, l’empresa es retrotreurà al primer escenari: 500 acomiadaments, ERTO de 120 dies hàbils, reducció salarial del 20% per a tot el 2013 i 20% en les taules salarials de 2014. CCOO acceptarà el resultat final del referèndum, sigui el que sigui i actuarà en conseqüència.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 de desembre de 2013