CCOO inicia el període de consultes a l’ERTO amb mobilitzacions unitàries a Banc Sabadell

El Banc Sabadell notifica a la representació legal dels treballadors (RLT) de forma oficial l’obertura del període de consultes el proper 12 de setembre per a l’aplicació de l’ERTO sense que s’hagi produït cap avenç, una vegada concloses les negociacions prèvies previstes en el conveni col·lectiu del sector.

COMFIA-CCOO considera que les reunions dutes a terme aquests dies demostren una falta de voluntat real per part de la Direcció de Banc Sabadell per arribar a un acord, i més quan pretenen finalitzar les negociacions el 27 de setembre. En comptes d’això, continuen centrant la seva postura inicial a aplicar un ERTO, que afectaria a un total de 1.420 persones, al qual el sindicat no veu cap justificació ni necessitat tenint en compte els excel·lents resultats publicats del Banc Sabadell aquestes últimes setmanes.

L’única dada que la direcció ha aportat a la darrera reunió és la quantificació de l’estalvi que generaria incentivar les jubilacions del col·lectiu d’empleats de Banco CAM de l’ERO del 2010: uns 6MM €, que es destinarien a complementar un programa d’excedències incentivades.

Coincidint amb el calendari de negociació proposat per la direcció del Banc Sabadell  COMFIA-CCOO i la resta de la representació sindical, inicia les mobilitzacions per reclamar mesures alternatives, voluntàries i no traumàtiques, tal com s’estan aplicant en el sector.

La primera mobilització tindrà lloc a Barcelona el proper 17 de setembre, i tindrà més continuïtat en diferents territoris si no s’aprecien avenços significatius en la negociació.

Calendari de negociació oficial: dijous 12, divendres 13, dimarts 17, dimecres 18, dijous 26 i divendres 27 de setembre.

Posicions de la direcció
• Volen un ERTO de 355 persones cada 6 mesos durant 2 anys.
• També volen un estalvi de costos d’aproximadament 20MM €
• Accepten estudiar les excedències incentivades de 2 anys a proposta de la RLT, sense concretar quantitats ni altres garanties.
• A proposta de la RLT, l’empresa afirma que estudiarà la possibilitat d’incentivar que es jubilin aquelles persones, que per edat puguin, del col·lectiu de treballadors prejubilats de Banco CAM en l’ERO del 2010. I l’estalvi que es produeixi, utilitzar-lo per rebaixar l’ERTO. La direcció, el quantifica en 6MM€, i destinar-lo a complementar les excedències incentivades.
Afirmen que tenen excedents també a Andalusia, pel que suggereixen oferir l’ERTO també en aquest territori.

Posició de CCOO
• No a l’aplicació d’un ERTO tal com ho està plantejant la direcció.
• Aplicar mesures voluntàries alternatives com per exemple:
– Establir criteris perquè els més grans de 56 anys puguin acollir-se voluntàriament a un ERTO incentivat amb compensació econòmica i que en el seu retorn acollir-se a una prejubilació que hauríem de pactar en paral·lel en aquesta negociació.
– Excedències voluntàries remunerades.
– Baixes incentivades voluntàries per a menors de 50 anys.
– Retorn dels traslladats obligatòriament de Banco CAM al seu lloc d’origen.