Després de les eleccions sindicals celebrades ahir en l’Administració de la Generalitat, en l’ensenyament públic i en l’ICS, es confirma la bipolarització sindical a Catalunya entre CCOO i els sindicats corporatius o de sector.

Després de les eleccions sindicals celebrades ahir, CCOO de Catalunya obté, en el conjunt dels sectors, 168 delegats i delegades, i es confirma com el primer sindicat en el conjunt de la funció pública de la Generalitat. Les eleccions sindicals també demostren una bipolarització entre el sindicalisme de classe i general, que representa CCOO, que incrementa vots i delegats en tots els sectors, i els sindicats de sector o corporatius en el conjunt de la funció pública de l’Administració de la Generalitat.

1. GENERALITAT DE CATALUNYA: JUNTES DE PERSONAL TÈCNIC I ADMINISTRATIU

CCOO de Catalunya es confirma i es consolida com a primer sindicat entre el personal tècnic i administratiu de la Generalitat de Catalunya. CCOO guanya a totes les províncies i també a l’ICS i al SCT.

Resultats globals a Catalunya: CCOO 62 (abans 59); CATAC 52 (abans 49); UGT 26 (27); CSIF 12 (7); SAC 8 (8); CEMSATSE 5 (12); CGT 3 (3).

Resultats a Barcelona (serveis centrals i territorials): CCOO 23; CATAC 22; UGT 10; CSIF 2; SAC 6; CGT 2.

Resultats a Girona: CCOO 9; CATAC 8; UGT 2; CSIF 2; CEMSATSE 2.

Resultats a Lleida: CCOO 12; CATAC 4; UGT 4; CSIF 3.

Resultats a Tarragona: CCOO 8; CATAC 6; UGT 3; CSIF 2; SAC 2; CEMSATSE 2

Resultats a l’ICS: CCOO 6; CATAC 5; UGT 2; CSIF 1.

Resultats a l’ICASS: CCOO 1; CATAC 5; UGT 4; CSIF 1.

Resultats SCT: CCOO 3; CATAC 2; UGT 1; CSIF 1

2.ENSENYAMENT PÚBLIC NO UNIVERSITARI.

En l’ensenyament públic no universitari es manifesta una concentració de vot de totes les opcions sindicals sectorials, cosa que provoca, en la pràctica, una total bipolarització entre CCOO, que torna a guanyar a Barcelona, i l’opció sectorial, que ho fa a Lleida, Tarragona i Girona.

És important assenyalar que tots els sindicats que s’oposen a la Llei de qualitat surten reforçats d’aquestes eleccions, al contrari dels que li donaven suport, la qual cosa demostra el rebuig dels ensenyants de Catalunya a la proposta del Govern del PP.

Remarquem que, després d’aquestes eleccions, CCOO es torna a refermar com el primer sindical en el conjunt de l’ensenyament públic (personal funcionari i laboral dels diversos nivells, incloent-hi l’universitari).

Resultats globals a Catalunya: CCOO 58 (abans 54); USTEC 74 (abans 63); UGT 16 (11); ASPEC 9 (21); ANPE 6 (9); CSIF 3(2)

Resultats a Barcelona: CCOO 36; USTEC 31; UGT 8

Resultats a Girona: CCOO 9; USTEC 17; ASPEC 3; UGT 2

Resultats a Lleida: CCOO 7; USTEC 10; UGT 4; ASPEC 3; ANPE 3

Resultats a Tarragona: CCOO 6; USTEC 16; ASPEC 3; ANPE 3; CSIF 3;UGT 2

3.ICS: XARXA D’ATENCIÓ PRIMÀRIA I HOSPITALS

Cal destacar que, en el sector de la sanitat pública, falten per celebrar, a causa de diverses impugnacions, les eleccions a demarcació d’atenció primària centre, i especialment en els principals centres hospitalaris: Can Ruti, Vall Hebron i Bellvitge.

Els resultats globlas en les eleccions celebrades (primària i hospitals) ahir són els següents:

CCOO 48; CEMSATSE 71; CATAC 41; UGT 37; FAC 7; SAE 7; CSIF 3; CTC 3; USOC 2; CGT 2; SAC 2

a) Xarxa primària:

CCOO 33; CEMSATSE 47; UGT 26; CATAC 17; SAC 3; CGT 2; CTC 2; FAC 2; CSIF 2.

Resultats a Barcelona: CCOO 25; CEMSATSE 23; UGT 12; CATAC 6; SAC 3; CGT 2; CTC 2; FAC 2.

Resultats a Girona: CCOO 1; CEMSATSE 10; CATAC 6; UGT 2.

Resultats a Lleida: CCOO 5; CEMSATSE 5; UGT 6; CATAC 1

Resultats a Tarragona: CCOO 2; CEMSATSE 9; UGT 6; CATAC 4

b) Hospitals (falten, com hem indicat, els grans hospitals, que votaran en principi el proper dia 18 de desembre):

CCOO 15; CEMSATSE 24; CATAC 24; UGT 11; SAE 7; FAC 5; CSIF 3; USOC 2.

Per a més informació: Manel Garcia Biel, portaveu de la Comissió Executiva de CCOO de Catalunya: 609.082.702

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 5 de desembre de 2002