Diverses mobilitzacions arreu de Catalunya commemoren la Jornada Mundial pel Treball Digne i exigeixen una sortida justa de la crisi

Dijous a les 11.30 h, repartiment d’octavetes i a les 18.30 h, gran manifestació a Barcelona

El dijous, 6 d’octubre, amb motiu de la Jornada Mundial pel Treball digne que se celebra el dia 7, CCOO ha organitzat diverses mobilitzacions arreu de Catalunya. La principal, la manifestació central a Barcelona que té el seu inici a la plaça Urquinaona a les 18.30 h. CCOO convoca també una manifestació a Girona (19 h, pl. Independència) i concentracions a Tarragona (11 h, Rambla Nova) i Lleida (12 h, davant la porta del sindicat).

Entre els actes del matí destaquen el repartiment d’octavetes que realitzen a Barcelona CCOO, UGT i USOC, encapçalats pels seus secretaris generals, Joan Carles Gallego, Josep M. Àlvarez i Antònia Gil, a les 11.30 h, a la rotonda subterrània on conflueixen els accessos a la L3 de l’estació de Catalunya del Metro de Barcelona i la dels Ferrocarrils de la Generalitat (entrada per Canaletes). Els màxims responsables sindicals fan declaracions als mitjans de comunicació presents.

A Barcelona, a més, CCOO del Barcelonès i la Federació de Comerç, Hostaleria i Turisme de CCOO de Catalunya duen a terme una acció reivindicativa que consisteix en una cadena de treball digne que, mitjançant la lluita i la reivindicació, cal evitar que es trenqui. És al Centre Comercial Diagonal Mar a les 11.30 h. Per la seva banda, a les 13 h, els treballadors de l’educació es concentren davant del Departament d’Ensenyament (Via Augusta, 202). A la mateixa hora, a les 13h, té lloc una “xoriçada” davant de la seu del Banc d’Espanya (Plaça Catalunya), on han confluït tots els delegats del sector financer i administratiu que durant el matí han dut a terme una protesta itinerant davant de diferents centres de treball d’aquests sectors.

La Jornada Mundial pel Treball Digne, organitzada per la Confederació Sindical Internacional, se celebra el 7 d’octubre cada any des del 2008. A Catalunya, els sindicats convocants es mobilitzen, a més, per reivindicar ocupació de qualitat i prestacions socials; en defensa dels serveis públics -en particular l’educació i la sanitat- i el dret a la negociació col•lectiva i exigeixen, un cop més, una sortida justa de la crisi.

Feu clic per veure:
-el vídeo del repartiment de fulls informatius al metro, amb declaracions de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, efectuades el dijous 6 d’octubre de 2011