infoSostenibilitat, núm. núm. 95, 30 de novembre de 2016

José M. Jurado, CCOO de Catalunya
Pobresa
Anem de bòlid. Com altres estructures de CCOO de Catalunya, l’activitat quotidiana se’ns engoleix, i no podem dedicar els temps que ens agradaria a la nostra feina. Aquesta editorial de l’InfoSostenibilitat és un víctima d’aquest situació, però alguna cosa faré. En canvi, els continguts en matèria de sostenibilitat ambiental, segons el parer del nostre consell de redacció, poden estar a l’alçada d’altres números, tant en qualitat com en diversitat. (+ informació)

Laura Diéguez

El projecte Life CLINOMICS es presenta a Vilafranca del Penedès
El passat 24 de novembre va tenir lloc la presentació del projecte Life CLINOMICS al Fòrum Berger Balaguer de Vilafranca del Penedès. (+ informació)
El canvi climàtic té un impacte directe en la salut
El canvi climàtic és un fet constatat i irrefutable, tal com va quedar palès a la COP21 que es va celebrar a París l’any passat i que es va recollir en un document. (+ informació)

CCOO de Catalunya   #Nomascortesdeluz
Montcada i Reixac acull una jornada sobre mobilitat en bicicleta
El 10 de novembre, el municipi de Montcada i Reixac va ser l’amfitrió de la XII Jornada Tècnica de Mobilitat: La integració de la bicicleta a les ciutat, que organitza la Diputació de Barcelona. (+ informació)
Manifiesto #Nomascortesdeluz
Reclamamos la paralización de los cortes de luz a familias con problemas económicos. Queremos poner fin a los abusos que afectan a un servicio esencial, por lo que exigimos al Gobierno que regule una tarifa asequible a la que puedan acogerse todos los consumidores domésticos y una auténtica tarifa social para familias con bajos niveles de renta.
(+ informació)

CCOO de Catalunya   CCOO de Catalunya
CCOO hem demanat una revisió dels protocols d'actuació entre les empreses energètiques i l'Administració per evitar nous casos com el de Reus
CCOO d’Indústria de Catalunya i la Secció Sindical de CCOO de Gas Natural Fenosa reivindiquem a l’Administració i a les empreses subministradores el compliment i aplicació de les mesures previstes en la llei per garantir un servei essencial, com és el subministrament energètic. (+ informació)
CCOO de Catalunya reivindica un debat profund sobre el model de tarifes de transport públic davant l'arribada de la T-Mobilitat
La nova targeta per a l’accés a les xarxes de transport públic hauria d’estar operativa a la primera corona de l’àrea de Barcelona aquest mateix any, arribant a la resta de Catalunya més endavant. Així s’indica encara a la pàgina web del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
(+ informació)

CCOO de Catalunya   retorna.org
Programa Sindical CCOO - Autobusos d'empresa
Autobusos d'empresa: un benefici per a tota la societat. Programa de CCOO de Catalunya a TVC sobre la mobilitat de treballadors i treballadores a les seves empreses. (+ informació)
Organizaciones de familias, sindicatos y ecologistas también quieren acabar con la contaminación que provocan los envases de bebidas en la Comunidad Valenciana
Representantes de nueve organizaciones de la sociedad civil se han reunido con Julià Àlvaro, Secretario Autonómico de Medio Ambiente y Cambio Climático de la Generalitat Valenciana para reiterarles su voluntad de combatir conjuntamente el abandono de residuos en entornos urbanos, terrestres y marinos con políticas y herramientas que fomenten la sostenibilidad y promuevan la economía circular. (+ informació)

Joan Herrera

Trump i los (no) compromisos de Marrakech
Hace un año, después de mucho trabajo tuvimos en Paris el acuerdo del COP 21, se llegó a un acuerdo demasiado tarde, demasiado pequeño pero suficiente para empezar a caminar. (+ informació)
Evitar la pobresa energètica, objectiu prioritari de l'AMB
Des de l'AMB volem ajudar a pal·liar un problema tan real com és la pobresa energètica, que afecta tant la salut com la qualitat de vida de més d'un 10% de les llars de Catalunya. El programa ja ha ajudat 3.828 famílies del territori metropolità a pagar els seus rebuts, i ja són 12 empreses subministradores les que han signat convenis per participar-hi, cobrint la pràctica totalitat dels consums de l'àrea metropolitana. (+ informació)
CCOO de Catalunya comunicat de premsa

CCOO defensa que les remunicipalitzacions de serveis públics es facin garantint el manteniment o la millora de les condicions laborals dels treballadors i les treballadores
Davant les propostes que estem escoltant aquest dies de remunicipalització de serveis per part d’administracions locals, CCOO puntualitza que remunicipalitzar no suposa la creació d’un nou servei, sinó que aquest es realitzi de forma directa per l’Administració de que es tracti en cada situació. (+ informació)

Taula d’Emergència en l’Àmbit de l’Habitatge i la Pobresa Energètica
Exigències de les entitats socials per la Taula d'Emergència en l'Àmbit de l'Habitatge i la Pobresa Energètica. (+ informació)

Nota de premsa PTP   Salvador Clarós
La PTP celebra les concrecions dels plans contra la contaminació: ja tenim dates i zona per a la reducció del trànsit
S’avancen concrecions en un marc del necessari acord institucional Ajuntament de Barcelona–Àrea Metropolitana de Barcelona–Generalitat de Catalunya. De la diagnosi es passa als fets: l’any 2017 es restringirà l’accés de vehicles sense etiqueta enviada per la DGT a la zona intra-rondes durant els episodis de contaminació; i per a l’any 2020 es faran restriccions permanents segons estudis de caracterització de la flota. (+ informació)

A propòsit de la conferència de Jeremy Rifkin "Un nou paradigma econòmic per a una Catalunya sostenible"
El món afronta canvis de gran envergadura a la vista de les tensions generades per la crisi econòmica i la crisi ambiental, i les seves derivades europees: la crisi de l'Estat del Benestar, la crisi dels refugiats, etc. (+ informació)

lavanguardia.com
L'AMB presenta el protocol metropolità d'actuació per episodis d'elevada contaminació atmosfèrica
Pren com a referència els contaminants N02 i les partícules PM10, determina mesures temporals de mobilitat i medi ambient i contempla una campanya de comunicació a la ciutadania. (+ informació)
La T-Mobilitat retrasa dos años su puesta en marcha
El nuevo sistema de billetes en el transporte público se desplegará en el área metropolitana de Barcelona a finales del año 2018 , cuando se desplegará en los 36 municipios del área metropolitana de Barcelona. (+ informació)

eldiario.es

elclickverde.com
El sentido común del consumidor: ‘Devolver el casco 2.0’
Llevamos más de siete años hablando sobre si retomamos la práctica de devolver el casco en una versión 2.0, actualizada a nuestros tiempos, tal y como ya están haciendo en países de referencia como Noruega, Alemania y Australia. (+ informació)
La primera franquicia que instala máquinas para depositar envases que devuelven dinero llega a España y es de Murcia
Las máquinas que devuelven dinero o vales de descuento por depositar en ellas envases de bebidas de metal o de plástico destinadas al reciclaje ya están en España. (+ informació)

lavanguardia.com
La emisión de gases aumentó en España un 3,5%% en el 2015, mientras la ONU pide reducciones drásticas
España circuló el año pasado en sentido contrario a lo que reclama la ONU en materia de lucha contra el cambio climático.Las emisiones globales de gases de efecto invernadero aumentaron en España en el año 2015 un 3,5%. (+ informació)

coamb.cat   elperiodico.com
Entrevista a Ole Thorson: "Si els vianants són majoria no podem concebre la mobilitat pensant només en els conductors"
L’enginyer de camins és un professional que la majoria associem a la construcció de carreteres i grans infraestructures, però vostè s’ha centrat en els vianants. (+ informació)

El desafío del veto a los coches en Barcelona
Barcelona acomete la tercera fase de su estrategia para luchar contra la contaminacion y, de paso, descongestionar el tráfico rodado en la ciudad. (+ informació)
TMB
lavanguardia.com
Suspensió del servei de metro a la línia 5 entre Cornellà Centre i Can Boixeres durant nou dies
Des de dissabte vinent, 3 de desembre, fins al diumenge 11 de desembre (tots dos inclosos), el servei de metro quedarà interromput parcialment a la línia 5 entre les estacions de Cornellà Centre i Can Boixeres. La resta de la línia 5, entre Can Boixeres i Vall d’Hebron, funcionarà amb normalitat. (+ informació)
Los pescadores de Badalona sacan las redes limpias por primera vez en 10 años
Los pescadores de la cofradía de Badalona denuncian desde hace una decena de años la suciedad que sacaban del mar cuando salían a pescar. Un hecho que ha provocado la pérdida de la pesca artesanal en la ciudad a causa de la cantidad de dinero desechado en nuevas redes y la menor captura de pescado para vender. (+ informació)

ecomotriz.com
Informe sobre la bicicleta pública en España de la IDAE
En las pasadas III jornadas de la bicicleta pública, comentadas en este blog, se mostraron los resultados de una encuesta sobre la bicicleta pública en España realizada por el IDAE el pasado mes de septiembre. (+ informació)
El taxi no apujarà les tarifes el 2017
La congelació tarifària va ser plantejada per l'IMET a la Taula Tècnica del Taxi atenent l'estudi econòmic previ que determina la revisió tarifària anual. (+ informació)

Nota de premsa TRAM
Barcelona inaugurará en el 2017 134 kilómetros de carriles bici
El Ayuntamiento apuesta por los pedales para reducir un 21% los desplazamientos en coche (+ informació)
TRAM presenta la campanya ‘Valida! Sense excuses’ per prevenir el frau al tramvia de Barcelona
La campanya, basada en el fet de no validar i les seves conseqüències, es desplegarà durant tot el mes de novembre a totes les línies. En paral·lel es realitzaran altres actuacions amb educadors i agents cívics, i es reforçaran els equips d’inspecció. (+ informació)

elpais.com

Plataforma Trens Dignes Terres de l'Ebre – Priorat
Los datos que indican que el cambio climático ya está alterando la vida del planeta
Combinando numerosas técnicas de investigación, tanto de campo como en el laboratorio, ya tenemos una visión completa de la amplitud de impactos que está teniendo el cambio climático sobre estos animales. (+ informació)
COMUNICAT 81. Lladres del nostre temps
Davant la posada en funcionament dels nous horaris a l’R15 i l’R16, horaris que inclouen novament els retards i els oficialitzen, la Plataforma Trens Dignes volem fer les següents valoracions (+ informació)

Nota de premsa Ajuntament de Barcelona
lavanguardia.com
L’Ajuntament planteja les primeres propostes de pacificació de l’avinguda Meridiana
El Govern municipal ha presentat a la Taula de Participació de la Meridiana unes propostes d’intervenció en l’avinguda per convertir-la en un eix cívic on els vianants, els espais verds, el transport públic i la bicicleta en siguin protagonistes. (+ informació)
El ‘monstruo de las cloacas’ moviliza a las compañías de agua y saneamiento
En nuestro país, el lema que más fácilmente está llegando a la población es el de Guerra al monstruo de las cloacas, refiriéndose en concreto a las toallitas húmedas. (+ informació)

Nota de premsa FGC
Barcelona prepara duras restricciones a la circulación de patinetes eléctricos y segways
El gobierno que dirige la alcaldesa Ada Colau prepara una ordenanza que contempla duras restricciones a la circulación de todo tipo de ingenios eléctricos. (+ informació)
FGC, l’Ajuntament de Sant Boi i l’AMB fomenten la intermodalitat tren-bicicleta
El projecte europeu BiTiBi oferirà una flota de bicicletes i un aparcament al costat de l’estació de Sant Boi. L’acord vol potenciar els desplaçaments multimodals amb tren i bicicleta i facilitar el transport sostenible (+ informació)

elperiodico.com

lavanguardia.com
Soluciones a la movilidad inmovilista
El RACC calcula que los automovilistas pierden 52.000 horas diarias en los accesos a Barcelona. Cada día entran 400.000 vehículos que en algún momento del día vuelven a salir, 800.000 en total. (+ informació)
Barcelona urge a Rajoy a priorizar la estación encallada de la Sagrera
El Ayuntamiento de Barcelona inyectará 5,3 millones a Barcelona Sagrera Alta Velocidad (BSAV) para impulsar obras no ferroviarias y de mejora en el entorno de La Sagrera. (+ informació)

Nota de premsa AMB

Important increment en els viatgers del transport públic metropolità
El creixement de l'ús del transport públic és imparable. Concretament, durant el mes de setembre del 2016, un total de 57,3 milions de viatgers han utilitzat el sistema de transport públic de metro i autobús (gestió directa i indirecta) de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), volum que representa un increment total del 5,8% respecte al mateix mes del 2015. (+ informació)

Publicacions

Tráfico y Seguridad Vial, núm. 238, diciembre de 2016 (+ informació)

Sostenible. Revista de la xarxa de ciutats i pobles cap a la sostenibilitat, núm. 315, novembre de 2016 (+ informació)

AMTUNEWS, les notícies sobre Mobilitat, núm. 17, novembre de 2016 (+ informació)

Butlletí CREAF, núm. 37, octubre de 2016 (+ informació)

Consell de redacció: Miquel de Toro, José M. Jurado, Jordi Salvador, Salvador Clarós, Vicenç Tarrats, Laura Diéguez, Albert Vilallonga
Editor: Miquel de Toro
Direcció: José M. Jurado
El Consell de redacció no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Secretaria de política territorial i Barcelonès
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
pàgina web del Centre de Referència de Mobilitat d'ISTAS

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.