infoSostenibilitat, núm. 94, 31 d'octubre de 2016

Projecte CLINOMICS o com adaptar-se al canvi climàtic

El passat mes de juny es va iniciar oficialment un ambiciós projecte europeu enfocat en l’adaptació als efectes derivats del canvi climàtic a Catalunya. Amb una durada de tres anys, el projecte LIFE CLINOMICS “Promovent la resiliència. Oportunitats i reptes de l’economia i la societat local en l’adaptació al canvi climàtic”, pretén augmentar la resiliència de les entitats locals mediterrànies a través de la intervenció en tres territoris (Terres de l’Ebre, Alt Penedès i Parc Natural del Montseny - Reserva de la Biosfera) i en tres activitats econòmiques (Turisme, agricultura i forestal).

El projecte, en el que hi participa CCOO de Catalunya, està liderat per la Diputació de Barcelona i té com a socis el Consell Comarcal de l’Alt Penedès (CCAP), la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona (CCB), el Consorci de Polítiques Ambientals de les terres de l’Ebre (COPATE), l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic , la Unió General de Treballadors de Catalunya (UGT) i la Unió de Pagesos de Catalunya (UPCAT).

Les principals accions de CLINOMICS són l’estudi dels efectes del canvi climàtic en el territori, la diagnosi de la capacitat social i institucional per augmentar la resiliència, la creació de les estructures de governança multinivell per a l’adaptació al canvi climàtic, l’elaboració de l’Estratègia i els Plans d’Acció per a l’adaptació al canvi climàtic i la implementació de les accions d’adaptació, capacitació i formació. També es considera imprescindible la transferència de coneixements per tal que l’experiència assolida amb CLINOMICS es pugui replicar en altres territoris, tant de Catalunya com de la resta de regions del Mediterrani.

El proper 24 de novembre es preveu la realització d’un acte de presentació pública del projecte a Vilafranca del Penedès, en el què s’explicaran els objectius que es persegueixen amb aquesta iniciativa als agents i les entitats dels territoris implicats. Us mantindrem informats.

Consell de redacció: Miquel de Toro, José M. Jurado, Jordi Salvador, Salvador Clarós, Vicenç Tarrats, Laura Diéguez, Albert Vilallonga
Editor: Miquel de Toro
Direcció: José M. Jurado
El Consell de redacció no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Secretaria de política territorial i Barcelonès
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
per veure els números anteriors clica aquí
pàgina web del Centre de Referència de Mobilitat d'ISTAS

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.