infoSostenibilitat, núm. núm. 92, 21 de juliol de 2016

José M. Jurado, CCOO de Catalunya
Setembre calent (si, setembre)
Com de costum, el definim com el més calent, i no precisament pel nivell de crítica que podem llançar l’equip de redacció o als col·laboradors cap a les administracions públiques o les empreses. Bé, alguna cosa reivindicativa hi trobareu, és clar. Som un sindicat. (+ informació)

Laura Diéguez
  Nota de premsa CCOO de Catalunya
Motoristes i vianants són les principals víctimes dels accidents de trànsit a Barcelona
El passat mes de maig l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) va presentar un informe que analitza les dades de les persones mortes a Barcelona com a conseqüència de les lesions que van patir en accidents de trànsit durant l’any 2015. (+ informació)
CCOO aposta per la Plataforma Fem Vallès de la qual forma part
La Plataforma Fem Vallès compta des d’aquest dimarts amb dues noves adhesions, CCOO i UGT del Vallès Occidental y del Vallès Oriental. La suma per la reorganització administrativa d’aquests dos territoris, que representen prop del 17% del PIB de Catalunya, vol que el primer pol industrial i exportador del sud de Europa es converteixi en Àrea Vallès. (+ informació)

CCOO de Catalunya
  Albert Vilallonga Ortiz
Dones, feines i mobilitat: polígons industrials
Vídeo elaborat per la Secretaria de Política Territorial i Barcelonès de CCOO de Catalunya, del projecte 'Dones, feines i mobilitat', amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona. (+ informació)
CCOO, demanda la creació d’un Grup de treball en mobilitat a la feina, en el marc del Consell de mobilitat de l’AMB
El passat dilluns dia 11 de juliol es va constituir el Consell de mobilitat de l’AMB. (+ informació)

elpuntavui.cat
Rebaixa del 2,39% de les tarifes d'aigua
La proposta presentada trenca amb la dinàmica d'augments continuats que es succeïen any rere any. L'AMB portarà a votació, a la propera sessió del Consell Metropolità, el 26 de juliol, una nova proposta de tarifes d'aigua. (+ informació)
Rull es fixa com a “prioritat” en els propers sis mesos refer l'arquitectura financera del tram central de l'L9
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s'ha fixat com a “prioritat” del seu departament refer l'arquitectura financera del tram central de la línia 9 de metro per poder completar finalment aquesta infraestructura. (+ informació)
Nota de premsa Generalitat de Catalunya ebredigital.cat
Territori i Sostenibilitat estudia implantar un tren-tramvia entre Cambrils, Salou, Port Aventura i Tarragona
La proposta consisteix en la reconversió del tram entre Cambrils i Port Aventura del corredor ferroviari que quedarà alliberat per la finalització de les obres del Corredor Mediterrani. (+ informació)
L'informe dels eurodiputats reclama més cabal per al pla de conca
Cop dur del Parlament Europeu contra el Pla de Conca de l'Ebre. I és que aquesta tarda s’ha presentat davant el Comitè de Peticions europeu l’informe que van elaborar el febrer passat un grup d’europarlamentaris en visita al Delta de l’Ebre i al riu Tajo. (+ informació)

eldiario.es
Més de 180 experts participen en la constitució del Consell de Mobilitat de l'AMB
Més de 180 experts en mobilitat van participar en la constitució oficial del Consell de Mobilitat de l'AMB, un nou òrgan consultiu metropolità que neix amb la voluntat d'aglutinar tots els agents socials de la metròpolis implicats en la mobilitat i assentar les bases d'una manera sòlida i consensuada per dibuixar i fer realitat, entre tots, una mobilitat metropolitana molt més neta i sostenible. (+ informació)

Asesinan a Lesbia Yaneth, compañera de Berta Cáceres en la lucha contra los abusos de multinacionales
Yaneth, activista del COPINH, estaba inmersa en un proceso de lucha contra la construcción de un proyecto hidroeléctrico en Honduras. Un total de 185 personas fueron asesinadas en 2015 en todo el mundo por su implicación en la defensa de la naturaleza. (+ informació)

Nota de premsa Foro de Acción Rural
L'AMB subvenciona millores als polígons industrials metropolitans amb un impacte econòmic de 47 milions d'euros
Gairebé la meitat de les subvencions atorgades fins a dia d'avui han anat destinades a projectes de millora de l'eficiència energètica. L'ocupació directa generada gràcies al Pla serà d'uns 1.000 llocs de treball al llarg de l'execució del programa. (+ informació)
El Foro de Acción Rural presenta una serie de propuestas para mejorar la participación y gobernanza en el medio rural
En una jornada celebrada ayer en el MAGRAMA, el Foro de Acción Rural propuso un conjunto de medidas para mejorar la participación de la sociedad civil en las políticas de desarrollo rural. También planteó la creación de una Mesa Estatal del medio rural y la constitución de un Grupo de Trabajo de seguimiento de las políticas de desarrollo rural FEADER. (+ informació)

elpuntavui.cat

L'hospital del Pallars ja s'alimenta de biomassa
El nou equipament, que ha representat un cost de vora 350.000 euros, finançats íntegrament per la Diputació, millorarà l'eficiència energètica de l'edifici gràcies a la producció d'aigua calenta sanitària i per a calefacció mitjançant la biomassa forestal. (+ informació)

energetica21.com   sostenible.cat
Una nueva oportunidad para el autoconsumo
El desarrollo del autoconsumo será, junto con la progresiva electrificación del transporte, uno de los ejes de la transformación del actual modelo energético, tanto a escala nacional como continental y, a más largo plazo, mundial. (+ informació)

“En la contaminació atmosfèrica no hi ha nivells segurs”
L’exposició a llarg termini a les partícules fines, les que hem tingut a les ciutats de tot el món al llarg dels últims anys, augmenta el risc de mortalitat en tots els tipus de càncer. Estudis previs ja ho havien demostrat pel que fa al càncer de pulmó, però una nova recerca desenvolupada a Hong Kong amplia els efectes també a altres parts del cos, com ara el pit, el fetge o la part superior de l’aparell digestiu. (+ informació)
ecologistasenaccion.org
L'àrea metropolitana de Barcelona segueix incrementant el nombre d'autobusos elèctric i avançant cap a una mobilitat més sostenible
Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, i Damià Calvet, tinent d'alcalde de mobilitat de Sant Cugat del Vallès, proven el primer bus elèctric del municipi Sant Cugat del Vallès és un dels primers municipis metropolitans amb punts de recàrrega de vehicle elèctric a la via pública i amb més ús de la bicicleta (+ informació)
Queixa contra l’Estat espanyol per no adoptar plans d’ozó a les zones més afectades
Ecologistes en Acció ha denunciat a l’Estat espanyol davant la Comissió Europea per no elaborar els preceptius plans de millora de la qualitat de l’aire en mig centenar de zones a on entre 2010 i 2015 s’ha incomplert el valor objectiu legal per a la protecció de la salut establert per a l’ozó troposfèric. (+ informació)

ara.cat
eixdiari.cat
Del model Barcelona al model Copenhaguen
Barcelona ha sigut un dels grans referents urbanístics en les últimes dècades. Des dels primers ajuntaments democràtics fins al Fòrum de les Cultures, administracions d’arreu del món s’han fixat en la capital catalana a l’hora de desenvolupar les seves ciutats per l’especial importància que sempre s’ha donat a l’espai públic. Però mentre ja fa anys que Barcelona està repensant el seu model, la ciutat de Copenhaguen sembla que li ha agafat el relleu com a model a seguir. (+ informació)
La pèrdua d'usuaris a Rodalies provoca un augment d’emissions de CO2 equivalent a 3.600 camions, segons el Govern
Entre el 2005 i el 2015 el tren ha perdut 45.000 usuaris diaris que han abandonat el transport públic pel vehicle privat. La quantitat afegida de CO2 que aquests vehicles emeten a l’atmosfera cada any equival a la de 3.600 camions cisterna de 10.000 litres de combustible cadascun. (+ informació)

Nota de premsa Ajuntament de Sant Cugat
Nota de premsa Ajuntament de Barcelona
Ajuntament i FGC impulsen un aparcament d’enllaç a l’estació de Mira-sol per potenciar el transport públic
A partir d’ara els usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que estacionin el seu cotxe a l’aparcament de l’edifici Mira-sol Centre (situat al costat de l’estació de Mira-sol) gaudiran d’una tarifa reduïda en l’ús d’aquesta instal·lació. (+ informació)
L’àrea verda i blava passarà a aplicar el mateix règim tarifari durant tot l’any
L’Ajuntament de Barcelona té entre les seves prioritats el foment d’una mobilitat més sostenible i més segura a la ciutat. Amb aquest objectiu, el Govern municipal treballa per avançar en l’aplicació del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, que preveu reduir en un -21% l’ús del vehicle privat a la ciutat i alhora fomentar altres desplaçaments més sostenibles com l’anar a peu, en bicicleta o en transport públic. (+ informació)

Publicacions

AMTUNEWS, les notícies sobre Mobilitat, núm. 12, juliol de 2016
(+ informació)

Consell de redacció: Miquel de Toro, José M. Jurado, Jordi Salvador, Salvador Clarós, Vicenç Tarrats, Laura Diéguez, Albert Vilallonga
Editor: Miquel de Toro
Direcció: José M. Jurado
El Consell de redacció no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Secretaria de política territorial i Barcelonès
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
pàgina web del Centre de Referència de Mobilitat d'ISTAS

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.